نماینده حوزه علمیه یزد: امروز شاهد فحاشی، تعرض، اهانت به روحانیت در کوچه و خیابان هستیم

0
45

حجت الاسلام علیرضا دهقانی، نماینده حوزه علمیه یزد، در نشست بصیرتی «وقایع اخیر و ۱۳ آبان»، در مدرسه مدینه العلم کاظمیه مطالبات طلاب از دولت و مجلس رژیم را اعلام کرد و گفت: خیلی از معضلات سیاسی، اجتماعی و حتی عقیدتی به خاطر نبود یک قانون درست در فضای مجازی است در حالی که در برخی سایت ها، کانال های تلگرام و اینستاگرام خرید و فروش راحت سلاح گرم، آموزش ساخت کوکتل مولوتوف و انواع و اقسام ناامنی ها مشاهده می شود. ما گلایه داریم در سه سال گذشته هیچ حرکت محسوسی در قانون مند کردن فضای مجازی انجام نشده و یک نماینده برای ارجاع و شکایت از اینستاگرام نداشته ایم.

حجت الاسلام دهقانی در ادامه گفت: قشر روحانیت که همیشه پای انقلاب اسلامی بوده قشر مظلومی است و جایی که باید در صحنه باشد حضور می یابد و الان هم بیشتر فحاشی ها، ضرب و شتم ها و اهانت ها متأسفانه علیه روحانیت است و دیدبم طلبه عزیزمان آرمان علی وردی در تهران به چه وضعیتی به شهادت رسید.

حجت الاسلام دهقانی، افزود: یکی از معضلات امروز فحاشی، تعرض اهانت به روحانیت در کوچه و خیابان است در حالی که فحاشی به صورت علنی جرم است ولی فحاشی به روحانیت باید جرم و جزای سنگین تری داشته باشد زیرا روحانیت نماینده دین است. اگر به روحانیت فحاشی و اهانت شود باید جرم انگاری بیشتری داشته باشد چون توهین به روحانیت توهین به دین است و باعث ضعیف شدن دین در جامعه است.

نماینده حوزه علمیه یزد با بیان این که درست است که روحانی کوتاه می آید و چیزی نمی گوید، اظهار داشت: روحانیت ترسی از این فحاشی ها و توهین ها ندارد در حالی که گاهاً این هفته ها طلبه ها کتک خوردند و شهید دادند و ما این را افتخار خود می دانیم ولی این مسئله وظیفه دولت و مجلس است که جرم انگاری بیشتری برایش باشد.

حجت الاسلام دهقانی، اظهار داشت: یکی از مکان ها برای تعلیم و تربیت مدارس است و در حالی که آموزش و پرورش ما و مدارس ما معلمین و مربیان دلسوز و انقلابی دارند ولی بعضا دیده می شود معلمین (البته کم هستند ولی هستند) که تفکرات ضد انقلابی و شیطانی دارند که در حوادث اخیر برخی معلمان به بچه ها شرکت در اغتشاشات را تکلیف می کردند بنابراین باید برای این مسئله فکری شود.

وال‌استریت ژورنال: رژیم حاکم بر ایران می‌خواهد به اهدافی در عربستان و اربیل عراق حمله کند
کاخ سفید: رژیم حاکم بر ایران به میل خود شریک قتل شهروندان اوکراین شده است/ ۱۰۰۰ قبضه تسلیحات جدید از ایران راهی روسیه می‌شود

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!