چهارده گروه فلسطینی از جمله فتح و حماس توافقنامه آشتی امضا کردند

0
60

توافقنامه آشتی میان گروه‌های فلسطینی پس از سال‌ها دو گروه شاخص از مبارزان و فعالان حقوق فلسطینی ها را به یکدیگر نزدیک‌تر کرده است.

در این میان دو جنبش اصلی فلسطینی یعنی فتح که رویکردی سکولار دارد و حماسِ اسلام‌گرا بعد از ۱۵ سال اختلاف روز پنجشنبه تصمیم گرفتند که توافقنامه‌ آشتی امضا کنند.

این توافقنامه که دوازده گروه دیگر فلسطینی نیز به آن پیوسته‌اند روز پنجشنبه با هدف کنار گذاشتن اختلاف‌ها و تلاش جمعی در مسیر تحقق یک هدف واحد در الحزایز امضا شد.

در این توافقنامه که از آن به عنوان «بیانیه الجزایر» نام برده می‌شود برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و «شورای قانونگذاری فلسطین» تا پایان ماه جاری پیش‌بینی شده است.

جنبش‌های فتح و حماس طی سال‌های اخیر موافقنامه و یا تفاهم‌نامه‌های متعددی بر سر مسائل مختلف از جمله برپایی انتخابات و یا تشکیل یک دولت وحدت ملی امضا کردند که هیچیک محقق نشد.

عزام الاحمد، رئیس هیئت نمایندگی فتح گفت: «ما این توافقنامه را امضا کردیم تا از سرطان بدخیمی به نام تفرقه که در بدن فلسطین نفوذ کرده خلاص شویم.»

وی سپس گفت که نسبت به اجرایی شدن این توافق و اینکه مفاد سند یاد شده تنها به عنوان جوهری روی کاغذ باقی نماند، خوشبین است.

خط فقر به ۱۸ میلیون تومان رسید
نتانیاهو: در سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ از اوباما خواستم به ایران حمله نظامی کند

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!