نتانیاهو: در سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ از اوباما خواستم به ایران حمله نظامی کند

1
63

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر پیشین اسرائیل در کتاب جدید خود نوشته که چندین بار از باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا درخواست کرده بود که ایالات متحده به ایران حمله نظامی کند، اما وی این پیشنهاد را رد کرده است. طبق نوشته نتانیاهو، اوباما گفته است: «هیچ‌کس جالوت را دوست ندارد. من نمی‌خواهم یک گوریل ۸۰۰ پوندی باشم که با تکبر در دنیا راه می‌رود. مدت‌های مدید است که اینطور رفتار کرده‌ایم.»

نتانیاهو در کتاب خود نوشته که وی در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ دو بار در حضور مدیران نهادهای امنیتی از حمله به ایران عقب نشینی کرده، اقدامی که وی از آن به برخورد به دیوار نام برده است.

وی در این کتاب نوشته، زمانی که بنی گانتس وزیر کنونی جنگ اسرائیل، رئیس ستاد مشترک ارتش بود، مخالف طرح حمله به محموله بزرگ ارسال سلاح از یران به نوار غزه از طریق سودان بوده است. با وجود موافقت فرماندهان نیروی هوایی و بخش اطلاعات نظامی برای حمله به محموله سلاح در فرودگاه خارطوم، گانتس به شدت با این مسأله مخالفت کرده است.

نتانیاهو نوشته که گانتس در این باره گفته است که این حمله موجب جنگ می‌شود و باید برای این کار موافقت تمام دولت را کسب کرد.

چهارده گروه فلسطینی از جمله فتح و حماس توافقنامه آشتی امضا کردند
حمله مزدوران لباس‌شخصی‌ خامنه‌ای به دبیرستان شاهد اردبیل: یک دختر دانش‌آموز کشته شد، چندین تن در بیمارستان‌ اند

1 نظر

  1. بنیامین نتانیاهو بزرگ‌ترین دروغگو تاریخ که با همدستی جمهوری اسلامی ایران هرچه خواست انجام داد .
    حال باز هم بگوید جمهوری اسلام ایران دشمن اسرائیل و امریکا هستش بزرگ‌ترین خیانتی که در حق مردم ایران شد توسط این دو رژیم به ایران شد منافع این دو کشور باعث ظهور جمهوری اسلامی در ایران شد .

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!