لاپید: اسرائیل حق خود را برای مقابله با برنامه اتمی رژیم حاکم بر ایران محفوظ می‌داند

0
44

در پی گزارش اخیر آژانس از روند توسعه برنامه هسته‌ای رژیم حاکم بر ایران، نخست‌وزیر اسرائیل جامعه بین‌المللی را به پاسخ‌گویی قاطعانه و اعمال تحریم‌های سنگین علیه تهران فراخواند و تاکید کرد که اسرائیل حق خود را برای آزادی عمل در مقابله با برنامه هسته‌ای ایران همچنان محفوظ می‌داند.

یائیر لاپید روز یکشنبه ۱۹ تیرماه تصریح کرد که با فاش شدن ابعاد جدید اقدام‌های تهران در سرپیچی از توافق‌های پیشین و تسریع توسعه برنامه هسته‌ای ایران، اسرائیل هرگونه اقدام لازم «چه سیاسی و چه نظامی» را برای مقابله با تهدیدهای رژیم حاکم بر ایران اتخاذ خواهد کرد.

او که در آغاز نشست هفتگی کابینه سخن می‌گفت، افزود: «دیروز فاش شد رژیم حاکم بر ایران مشغول غنی‌سازی اورانیوم با سانتریفوژهای پیشرفته است که آشکارا با توافق‌هایی که امضا کرده مغایر است؛ پاسخ بین‌المللی باید قاطعانه باشد – همراه با بازگشت به شورای امنیت سازمان ملل متحد و اعمال تحریم‌ها با تمام قوا».

خبرگزاری رویترز روز ۱۸ تیرماه با استناد به نسخه‌ای از گزارش آژانس نوشت که رژیم حاکم بر ایران در روزهای اخیر به این نهاد بین‌المللی اطلاع داده که گاز هگزافلوراید اورانیوم با غلظت پنج درصد را به آبشار ۱۶۶ تایی از سانتریفوژهای آی‌آر-۶ در سایت فردو تزریق کرده و هدف خود را افزایش غلظت اورانیوم به سطح ۲۰ درصد عنوان کرده است.

افزایش غلظت اورانیوم با تزریق گاز هگزافلوراید اورانیوم به سانتریفوژها انجام می‌شود و در صورت افزایش غلظت به ۹۰ درصد، امکان ساخت بمب هسته‌ای فراهم می‌شود.

علم‌الهدی: آنها که می‌گویند عدالت مقدم بر ولایت است، معنای ولایت و عدالت را نفهمیده اند
هزاران معترض در شهر ژنگژو چین به خیابان‌ها آمدند

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!