بازداشت پنج عضو نیروی قدس سپاه پاسداران در آرژانتین

0
44

آنیبال فرناندز وزیر امنیت آرژانتین روز شنبه ۲۱ خرداد (۱۱ ژوئن) در توییتی نوشته است که هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ که در اصل متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان بوده و هم اکنون در اجاره ونزوئلا است به دلیل تحریم‌های آمریکا در فرودگاه شهر بوئنوس‌آیرس توقیف شده است.

نشریه خبری «اسرائیل هیوم» اسامی پنج خدمه ایرانی هواپیمای توقیف‌شده «ماهان‌ایر» در آرژانتین را منتشر کرد. ‏بر این اساس، دولت آرژانتین گذرنامه‌های محمد خسروی عراق، غلامرضا قاسمی، مهدی موصلی، سعید ولی‌زاده و عبدالباسط محمدی را ضبط کرده است. این افراد با نیروی قدس ⁧‫سپاه‬⁩ پاسداران در ارتباط بودند.

خبرگزاری رویترز نیز روز یکشنبه ۲۲ خرداد (۱۲ ژوئن) از توقیف هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ در فرودگاه بوئنوس‌آیرس، پایتخت آرژانتین خبر داد. طبق گزارش‌های اولیه رویترز این هواپیما به ونزئلا کرایه داده شده اما هنوز در مالکیت رژیم اسلامی حاکم بر ایران است.

رسانه‌های آرژانتین گزارش دادند که این هواپیما سعی کرده است در اروگوئه سوخت‌گیری کند اما مجبور به بازگشت شده است. طبق این گزارش حداقل پنج ایرانی که در هواپیما سفر می‌کردند مشکوک به ارتباط با نیروی قدس سپاه پاسداران هستند.

در گزارش‌‌ها همچنین آمده است که این هواپیما قطعات خودرو برای یک شرکت خودروسازی حمل می‌کرده اما در بازرسی‌ها محموله مشکوکی در آن کشف نشده است.

شرکت هواپیمایی ماهان از سال ۲۰۱۱ در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا شرکت هواپیمایی ماهان ایر را به دلیل حمایت از نیروی قدس سپاه پاسداران مورد تحریم قرار داد. آمریکا می‌گوید سپاه پاسداران از هواپیماهای شرکت ماهان برای ارسال سلاح‌ برای گروه‌های تروریستی و شبه‌نظامی منطقه‌ای استفاده می‌کند.

پس از انگلستان، ایالات متحده و کانادا، چند کشور اروپایی هم نسبت به سفر به ایران هشدار دادند
پس از دو روز، فرودگاه دمشق پس از حمله اسرائیل همچنان قابل استفاده نیست

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!