خوش‌آمدگویی به سبک مسکو؛ روسیه در جریان بازدید گوترش، کیف را بمباران کرد

1
44

حملات موشکی روسیه به پایتخت اوکراین پس از دو هفته وقفه آن هم در زمان دیدار آدبیر کل سازمان ملل از سر گرفته شد. سخنگوی آنتونیو گوترش به خبرنگاران گفت او و همراهانش در امان هستند اما شوکه شده‌اند.

ولودیمیر زلنسکی، اعلام کرد در حملات موشکی روسیه به پایتخت پنج نقطه مورد هدف قرار گرفته است. به گفته نهادهای امدادی حداقل ۱۰ نفر در حملات موشکی روسیه زخمی شده‌اند. بخشی از یک ساختمان مسکونی ۲۵ طبقه تخریب شده است.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل به خبرنگاران گفته است گوترش و تیمش در امان هستند اما شوکه شده‌اند.

میخائیل پودولیاک، مشاور زلنسکی گفت، کمی قبل گوترش در کرملین نشسته بود و اکنون انفجارهایی بالای سرش شنیده می‌شود. او به طعنه پرسید: «آیا این خیرمقدم به سبک مسکوست؟»

دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین نیز در توییتر این اقدام ارتش روسیه را”عملی نفرت‌انگیز و وحشیانه” توصیف کرد و گفت: «روسیه بار دیگر نگرش خود را نسبت به اوکراین، اروپا و جهان نشان داد.»

دبیرکل سازمان ملل در دیدار از مسکو و ملاقات با پوتین گفته بود در تلاش است هر کار ممکن را برای پایان دادن به جنگ و رنج مردم انجام دهد.

ولودیمر زلنسکی اما در کنفرانسی مطبوعاتی از گوترش و شورای امنیت انتقاد کرده بود که این نهاد در انجام هر کاری که در توان داشت برای جلوگیری و پایان دادن به این جنگ شکست خورده است.

گوترش در بازدید از اوکراین گفت کارکنان سازمان ملل برای کمک به مردم اوکراین هر اقدامی را که لازم بود کرده‌اند.

زلنسکی پس از ملاقات با گوترش، نسبت به پایان محاصره کارخانه فولاد ماریوپل ابراز خوشبینی کرد.

محمد رسول‌اف: اعدام در ایران، کشتن سازمان‌یافته است
ردپای حزب الله لبنان در پرونده قاچاق کوکائین؛ نخست وزیر جزائر ویرجین بازداشت شد

1 نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!