سامانه لیزری گنبد آهنین اسرائیل با موفقیت آزمایش شد

0
79

وزارت دفاع اسرائیل روز پنجشنبه ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین) اعلام کرد در چارچوب طرح تسریع قدرت دفاعی کشور و کاهش هزینه، موفق شده یک سامانه پدافندی ساخت این کشور‌، متکی بر فن‌آوری لیزری را با موفقیت آزمایش کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این سامانه لیزری که “پرتو آهنین” نام دارد و برای نخستین بار آزمایش می‌شود، قادر به رهگیری و انهدام پهپادها، موشک‌ها و دیگر تهدیدهای هوایی است.

ژنرال یانیو روتم از دایره مدیریت تحقیقات و توسعه دفاعی وزارت دفاع اسرائیل گفته است که این لیزر “به دلیل کاربرد آسان سیستم آن، از نظر اقتصادی بسیار صرفه‌جویانه است و یک نقطه عطف دگرگونی به حساب می‌آید”.

ژنرال روتم می‌افزاید: «طرح ما این است که طی دهه‌های آینده چندین فرستنده لیزری در خطوط مرزی اسرائیل مستقر کنیم.»

به گفته وزارت دفاع اسرائیل، این سامانه لیزری قادر است پهپادها، خمپاره‌ها، موشک‌ها و موشک‌‌های ضدتانک، در سناریوهای مختلف را شکار کند. گیرنده این سامانه از لیزر استفاده می‌کند و حرارت بسیار بالایی در پهپاد در حال ورود و یا موشک‌هایی که به ویژه از سوی شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران شلیک می‌شوند، ایجاد می‌کند.

این سامانه لیزری پرقدرت “پرتو آهنین”، مکملی است بر سامانه‌های پدافندی برای موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد موسوم به “گنبد آهنین” که هر سامانه آن ده‌ها هزار تا چندین میلیون دلار قیمت دارند

گندم تولید ایران در راه لبنان و روسیه؛ قیمت گندم بیش از چهار برابر گران شد
رکورد تاریخی صادرات ترکیه به اسرائیل

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!