گندم تولید ایران در راه لبنان و روسیه؛ قیمت گندم بیش از چهار برابر گران شد

0
71

رئیس کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران از افزایش بیش از چهار برابری نرخ فروش گندم دولتی برای صنف و صنعت خبر داده است.

محمدرضا مرتضوی به ایلنا گفته که قیمت گندم از کیلویی ۲۷۰۰ تومان به کیلویی ۱۲ هزار تومان تغییر کرد و افزوده است: “متعاقب این افزایش نرخ، قیمت آرد نیز روند صعودی به خود گرفت و به کیلویی ۱۶ هزار تومان رسیده است.” او با اشاره به تبعات افزایش نرخ گندم بر محصول ماکارونی، افزود: اگر ماکارونی کیلویی ۱۲ هزار تومان بود با تغییر نرخ‌ گندم، قیمت آن به کیلویی ۲۵ هزار تومان می‌رسد.

این در حالی است که حسین امیرعبداللهیان، پس از دیدار با میشل عون، رئیس جمهور لبنان در بیروت به وی اطمینان داد که ایران آماده است در همه زمینه‌ها به ویژه در تامین گندم از لبنان حمایت کند.

از سوی دیگر، ‏۲۴ بهمن سال گذشته، یعنی کمتر از یکماه از بازگشت رئیسی از مسکو، پیشنهاد نسخ ۳۹۸۳ مصوبه در بازه زمانی بهمن ۱۲۸۸ تا اسفند ۱۲۹۹ از معاونت حقوقی به دولت رئیسی ابلاغ شد که در جلسه ای در ۴ اسفند ۱۴۰۰ ملایی به تصویب هیئت وزیران دولت رئیسی رسید.

نکات قابل توجه در ردیف ۵ و ۲۲۴۵ این مصوبات میباشد؛ در ردیف ۵ خرید کالا از روسیه موقوف شده بود که باطل شد و در ردیف ۲۲۴۵ صادرات کالاهایی که ایران نیاز داشت به روسیه ممنوع بود که با مصوبه هیات وزیران در ۴ اسفند یعنی یک روز پیش از آغاز تجاوز روسیه با اوکراین، آزاد شد.

لوان جاگاریان: من خیلی نگران افکار عمومی ایران علیه روسیه هستم
سامانه لیزری گنبد آهنین اسرائیل با موفقیت آزمایش شد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!