ایرپین آزاد شد/ ترکیه و امارات پناهگاه اولیگارش‌های تحریمی روس‌

0
72

شهردار شهر ایرپین در مجاورت پایتخت اوکراین، روز دوشنبه از بازپس‌گیری و تسلط کامل نیروهای اوکراینی بر این شهر خبر داد.

اولکساندر مارکوشین، شهردار ایرپین، که یکی از کانون‌های اصلی درگیری با نیروهای متجاوز روس در نزدیکی پایتخت بوده است، با اعلام این مطلب در یک پست ویدیویی در تلگرام، گفت: «امروز خبرهای خوبی داریم … ایرپین آزاد شده است.» او گفت: «می‌دانیم که حملات بیشتری به شهر ما خواهد شد و ما شجاعانه از آن دفاع خواهیم کرد.»

به گفته بسیاری از شرکت‌های املاک، روس‌های ثروتمند که در پی تحریم‌های غرب به دنبال یافتن پناهگاه‌های مالی هستند، سرمایه‌هایشان را به بخش‌های املاک و مستغلات در ترکیه و امارات متحده عربی سرازیر کرده‌اند.

در حالی که ترکیه و امارات از حمله روسیه انتقاد کرده‌اند، آنکارا با تحریم‌های غیرمرتبط از سوی سازمان ملل مخالف است. روسیه و ترکیه روابط نسبتا خوبی دارند و پروازهای مستقیم همچنان میان این دو کشور برقرار است. بازماندن آسمان ترکیه به روی ناوگان هوایی روسیه، یکی از کانالهای خروج اتباع و سرمایه‌های روسیه به این کشور عنوان شده است.

وزارت دفاع بریتانیا روز دوشنبه اعلام کرد که «هیچ تغییر قابل توجهی در وضعیت نیروهای روسیه» در اوکراین در روز گذشته رخ نداده است و نیروهای روسیه به دلیل نداشتن انگیزه و روحیه، از حرکت بازایستاده‌اند.

این وزارتخانه گفت که درگیری‌های شدید در ماریوپول و «در حالی که روسیه تلاش می‌کند (این) بندر را تصرف کند»، ادامه دارد.

پیام تسلیت سید محمد خاتمی برای درگذشت علی رضا قلی از موسسان کمیته های انقلاب اسلامی
پوتین، به رمضان قدیروف، تروریست چچنی رتبه سپهبدی داد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!