پیام تسلیت سید محمد خاتمی برای درگذشت علی رضا قلی از موسسان کمیته های انقلاب اسلامی

0
65

به گزارش خبرگزاری کنگره ملی ایرانیان، ساعاتی قبل سید محمد خاتمی در پیامی مرگ علی رضا قلی را تسلیت گفت. علی رضا قلی، ۷۵ ساله که خاتمی وی را «پژوهشگر دانشمند» خطاب کرده، از افراد موثر در تاسیس و شکل گیری کمیته های انقلاب اسلامی در سال ۵۷ بوده است. خانواده قلی علت مرگ وی را عارضه قلبی عنوان کردند.

وی در سال ۵۰، کارشناسی علوم سیاسی را از دانشگاه تهران گرفت و برای ادامه تحصیل به دانشگاه سوربن و سپس مدرسه سیاسی مطالعات عالی پاریس رفت، با وقوع کودتای ۵۷ درس را رها کرد و به ایران بازگشت و همراه با مهدی عراقی گروهی به نام نوجوانان سابق تشکیل داد. وظیفه رضا قلی در این گروه شستشوی مغزی نوجوانان و آماده کردن آنها برای ورود به کمیته انقلاب اسلامی و سرکوب مردم بود.

از سمت های وی در رژیم اسلامی حاکم بر ایران می توان به فرمانداری پاوه در دولت موقت بازرگان، معاونت در استانداری خوزستان در سال‌های ابتدای جنگ، عضو شرکت ملی نفت ایران و مدیر امور اداری شرکت نفت (۶۱-۶۴)، مشاور وزیر پست تلگراف و تلفن (۶۴-۶۷)، و موسس و رئیس مرکز تحقیقت پست (۶۷-۸۷) اشاره کرد.

علی رضا قلی از پیروان مکتب محمد مصدق در برابر پادشاه قانونی ایران، وظیفه گردآوری و تنظیم درس‌گفتارهای کلاس روش‌شناسی علوم انسانی عبدالکریم سروش و چاپ کتاب درس‌هایی در فلسفه علم الاجتماع را نیز بر عهده داشت.

آرزوی حجاریان برای ایرانیان در قرن ۲۸
ایرپین آزاد شد/ ترکیه و امارات پناهگاه اولیگارش‌های تحریمی روس‌

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!