گوری با ۲۰۰ جسد در ماریوپل؛ ناپدید شدن خبرنگاران و مقامات در اوکراین

0
44

رئیس هیئت نظارت سازمان ملل متحد بر حقوق بشر در اوکراین می‌گوید ناظرانش درباره گورهای دسته‌جمعی در شهر ماریوپل اطلاعات بیشتری به دست آورده‌اند؛ از جمله گوری که حدود ۲۰۰ جسد در آن دفن شده است. گروه تحت مدیریت این نهاد بین‌المللی درباره ناپدید شدن خبرنگاران و مقامات در اوکراین نیز تحقیق می‌کند.

رویترز گزارش داده که ماتیلدا بوگنر به خبرنگاران گفته است: ما در مورد این گورها اطلاعات و مدارک زیادی دریافت کرده‌ایم که بخشی از آنها از طریق تصاویر ماهواره‌ای به دست آمده‌اند و راستی‌آزمایی آمار نشان می‌دهد شمار قربانیان در ماریوپل که زیر بمباران سنگین بوده، بسیار بیشتر است.

بوگنر افزوده است که ابعاد تلفات غیرنظامیان و ویرانی ساختمان‌های غیرنظامی نشان می‌دهد روسیه اصول تشخیص و تمایز در اجرای حملات را در اوکراین نقض کرده است.

دفتر نمایندگی حقوق بشر سازمان ملل در اوکراین، مرگ ۱۰۳۵ غیرنظامی را تا کنون ثبت کرده‌ و گروه تحت مدیریت بوگنر در حال بررسی گزارش‌هایی است از تیراندازی به غیرنظامیان در داخل خودروهایشان هنگام فرار از مناطق درگیری و کشتن آن‌ها به دست نظامیان روس؛ این نهاد درباره ناپدید شدن مقام‌ها و خبرنگاران در اوکراین نیز تحقیق می‌کند.

امیرعبداللهیان: سیدحسن نصرالله را در جریان مذاکرات وین قرار دادیم؛ اگر توافق حاصل شود، همه طرفها در منطقه منتفع خواهند شد
سناتور جیم رایش ادامه مذاکرات احیای برجام پس از حملات حوثی ها به عربستان را خطرناک خواند

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!