سناتور کروز: بایدن به “حامى شماره یک تروریسم در جهان” تبدیل می شود

0
45

تد کروز سناتور جمهوری خواه تگزاس روز پنجشنبه گفت که توافق جدید جو بایدن با ایران، او را به “حامى مالی شماره یک تروریسم در جهان تبدیل خواهد کرد.”

کروز این اظهارات را طی مصاحبه ای که روز پنجشنبه توسط نشنال ریویو در مورد توافق هسته ای برنامه ریزی شده بین دولت بایدن و رژیم اسلامی حاکم بر ایران پخش شد، به اشتراک گذاشت. وی گفت: «احتمال دارد این قرارداد جو بایدن را به حامی مالی شماره یک تروریسم در جهان تبدیل کند. ایران بزرگترین کشور حامی تروریسم در جهان است. آنها عمداً شهروندان آمریکایی را براى کشیدن هدف قرار می دهند.” کروز که عضو کمیته روابط خارجی سناى امریکاست این مطلب را بیان کرد و در ادامه گفت: “و جو بایدن، به هر دلیلی، مشتاق تأمین مالی تروریست‌هایی است که تلاش می‌کنند آمریکایی‌ها را بکشند.»

کروز همچنین روز چهارشنبه قانونی را برای منع دولت بایدن از چشم پوشی از تحریم های کنگره که همکاری در مورد برنامه هسته ای رژیم حاکم بر ایران را ممنوع می کند، ارائه کرد.

به گفته کروز، در ماه فوریه، دولت بایدن به کنگره اطلاع داد که به ایران و شرکای بین‌المللی آن، از جمله روسیه، معافیت‌هایی برای هفت فعالیت هسته‌ای غیرنظامی که ایران برای ساخت برنامه هسته‌ای خود استفاده می‌کند، اعطا می‌کند. او قبلاً برای لغو این معافیت‌ها مبارزه کرد، کاری که دولت ترامپ در سال‌های ٢٠١٩ و ٢٠٢٠ انجام داد.

بیانیه اس بى ٣٨۵٧ توسط سناتور کاتن (R-AR)، کاسدى (R-LA)، برانت (R-IN)، کریمور (R-ND)، ارنست (R-IA)، ریک، اسکات (R-FL)، هوون (R-ND)، تیلیس (R-NC)، بلکبرن (R-TN)، هاگرتی (R-TN)، و اینهوف (R-OK) حمایت مى شود.

طبق بیانیه کروز، این هفته دولت بایدن تأیید کرد که معافیت‌ها به روسیه اجازه می‌دهد تا پروژه‌هایی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار با رژیم اسلامی حاکم بر ایران انجام دهد.

دولت بایدن در حال برچیدن تحریم‌ها است و به دنبال دستیابی به یک توافق جدید با رژیم ایران است که حتی ضعیف‌تر از توافق هسته‌ای فاجعه‌بار اولیه اوباما و ایران است. کروز در این بیانیه گفت: “دولت بایدن آنقدر به توافق خود متعهد است که مایل است ایران را به مشتری هسته‌ای برای پوتین تبدیل کند، از جمله کاری که معادل ۱۰ میلیارد دلار یارانه برای ماشین جنگی وی است.”

کروز گفت: “به همین دلیل است که من قانونی را ارائه کرده‌ام تا دولت بایدن را از صدور معافیت‌های غیرنظامی هسته‌ای که به روسیه اجازه می‌دهد برنامه هسته‌ای ایران را توسعه دهد، متوقف کند.” این سناتور افزود: “آیت‌الله از این معافیت‌های هسته‌ای غیرنظامی برای تقویت برنامه هسته‌ای ایران با قصد صریح در نهایت توسعه سلاح‌های هسته‌ای برای تخریب آمریکا و متحدانمان استفاده می‌کند. وقتی او شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر می دهد، منظورش همین است. پرزیدنت ترامپ به درستی به این معافیت ها پایان داد و اکنون دولت بایدن آنها را احیا می کند. این غیر معقولانه است و کنگره باید جلوی آن را بگیرد.»

کروز روز پنجشنبه در پستی در توییتر نیز اقدامات بایدن در قبال ایران را “دیوانه وار” خواند: “این دیوانه کننده است. بایدن می‌خواهد تحریم‌های روسیه را از بین ببرد و به پوتین اجازه دهد تا میلیاردها دلار درآمد داشته باشد – با تقویت برنامه هسته‌ای آیت‌الله.

وی افزود: «اگر مدیر بایدن صراحتاً می‌خواست پوتین را جسور کند و به ایران تسلیحات هسته‌ای بدهد، کار متفاوتی انجام نداده است».

کروز روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای به همراه ۴۸ سناتور جمهوری‌خواه دیگر اعلام کرد که هرگونه توافق جدیدی با ایران که تحریم‌ها را تضعیف می‌کند و محدودیت‌های کمتری را نسبت به توافق اولیه با ایران اعمال می‌کند، مسدود و لغو خواهند کرد.

کروز گفت: “ما قویاً از دولت، همکاران دموکرات خود و جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که درس‌های گذشته بسیار نزدیک را بیاموزند. یک توافق بزرگ اگر از حمایت دو حزب قوی در کنگره برخوردار نباشد، دوام نخواهد آورد.»

گزارش سالانه «سعادت جهانی»؛ فنلاند در صدر جدول، ایران در رتبه ۱۱۰
مقامات اوکراین، اولتیماتوم روس ها را رد کردند/ روس ها: پس از تسلیم شهر اجازه ورود کمک های بشر دوستانه را خواهیم داد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!