نارنجک پوتین زیر میز برجام؛ روسیه از آمریکا تضمین کتبی میخواهد

0
66

به گزارش خبرگزاری کنگره ملی ایرانیان، اخبار رسیده از وین نشان میدهد که روسیه از آمریکا خواسته تا به صورت کتبی تضمین دهد که تحریم‌های کنونی علیه مسکو که مربوط به اوکراین است، به هیچ وجه بر تجارت این کشور با رژیم اسلامی حاکم بر ایران تاثیر نخواهد گذاشت.

وزیر امور خارجه روسیه در یک کنفراس مطبوعاتی اعلام کرد: «از نظر ما اخیرا مشکلاتی در احیای برجام از جهت منافع روسیه به وجود آمده و ما به تضمینی نیاز داریم تا بدانیم تحریم‌های علیه مسکو به هیچ‌وجه تاثیری بر روابط تجاری و سرمایه‌گذاری روسیه در ایران نخواهد گذاشت».⁣

به گزارش واشنگتن‌پست، در حالی که دیپلمات‌ها در وین امیدوار بودند تا هفته آینده توافق را نهایی کنند، این شرط «تهدیدی برای توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

یک مقام ارشد رژیم اسلامی حاکم بر ایران روز شنبه به رویترز گفت، درخواست روسیه برای تضمین کتبی آمریکا مبنی بر اینکه تحریم‌های مسکو به همکاری مسکو با تهران لطمه نزند، برای مذاکرات احیای برجام “سازنده” نیست.

در حالیکه خبرگزاری ها این خبر را تایید کرده اند، خبرگزاری ایرنا در واکنش به این خبر نوشت: پیگیری‌ها نشان می‌دهد خبر جدید رویترز به نقل از یک منبع ایرانی در تهران نادرست است.

محموله نفت روسیه با ۲۳ دلار تخفیف، بدون مشتری ماند
سفیر سابق رژیم در شوروی: حمله روسیه به اوکراین اشتباه استراتژیک پوتین بود

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!