نامزد فرماندهی سنتکام: این خطر هست که ایران پول رفع تحریم را صرف فعالیت تروریستی کند

0
40

مایکل کوریلا، نامزد جو بایدن برای فرماندهی سنتکام، قرارگاه مرکزی نیروهای آمریکا در خاورمیانه، تائید کرد در صورت کاهش تحریم‌ها علیه رژیم اسلامی حاکم بر ایران «این خطر هست» که ایران پول حاصل از این اقدام را در راه «تروریسم» صرف کند.

ژنرال کوریلا این اظهارات را در پاسخ به پرسش جیم اینهوف، سناتور ارشد جمهوری‌خواه، بیان کرد و افزود که در این صورت نیروهای آمریکایی حاضر در خاورمیانه، در معرض خطر بیشتری قرار خواهند گرفت.

اشاره وی به گروه‌های مورد حمایت رژیم اسلامی حاکم بر ایران در عراق، یمن، بحرین، لبنان و سایر نقاط خاورمیانه است که افزایش تحریم‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران، کمک‌های مالی به این گروه‌ها را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

این گروه‌ها علاوه بر جنگ‌های نیابتی به نفع رژیم اسلامی حاکم بر ایران یا متحدان آن، در سیاست داخلی کشورهایی چون لبنان کاملا تاثیرگذار بوده‌ و صدای سیاستمداران مستقل و مخالف دخالت جمهوری اسلامی را درآورده است.

پیش از این نیز فرانک مکنزی، فرمانده نیروهای آمریکایی در آسیای غربی، در یک سخنرانی با اشاره به کمک ایران به این گروه‌ها و همچنین عدم توانایی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی هشدار داده بود که این مسئله دیر یا زود به کشته شدن نیروهای آمریکایی در عراق منجر خواهد شد.

سخنگوی دولت بایدن: اگر تا چند هفته به نتیجه نرسیم، احیای برجام غیرممکن می شود
غرضی در واکنش به ایده “جمهوری دوم”: اگر رهبری نیز مجوز تغییر قانون اساسی بدهند، تضمینی نیست جریان اجتماعی با این تغییر همراهی کند

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!