مانور هوایی جنگنده های اسرائیلی برای شبیه سازی حمله به ایران

0

منابع «العربیه» خبر دادند، نیروی هوایی اسرائیل هفته گذشته یک رزمایش مخفیانه و «بی‌سابقه‌ای» انجام داد که یک شبیه‌سازی از حمله هوایی به تاسیسات اتمی رژیم حاکم بر ایران بوده است. این منابع تاکید کردند، جنگنده‌های اسرائیل در این رزمایش، همان مسافت جغرافیایی تهران تا تل‌آویو را طی کردند. بر اساس این گزارش، در این رزمایش جنگنده‌های اف ۱۶، ۱۵ ،۳۵ و دو هواپیمای سوخت‌رسان اسرائیل، شرکت داشتند.

این منابع افزودند، بعید نمی‌دانند که آزمایش سامانه پدافند «آرو» اسرائیل در هفته گذشته، بخشی از این مانور محرمانه و برای رویارویی با موشک‌های بالستیک شلیک شده از ایران در پاسخ به حملات احتمالی آینده تل‌آویو به تاسیسات هسته‌ای این کشور باشد.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل پیشتر گفته بود که ماموریت اصلی اسرائیل آسیب‌زدن به رژیم حاکم بر ایران است. بنت، پنج‌شنبه ۲۰ ژانویه در حساب کاربری توییتر خود از نشست با رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل با هدف بررسی چالش‌ها به‌ویژه «تهدید رژیم حاکم بر ایران» خبر داد.

نخست‌وزیر اسرائیل تاکید کرد که ماموریت اصلی او و کشورش در مرحله پیش رو آسیب‌زدن جدی به رژیم اسلامی حاکم بر ایران و گروه‌های نیابتی تهران در مناطق مختلف جهان است.

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل هم هفته گذشته از قدرت‌های جهانی مذاکره‌‌کننده با تهران در وین خواست که علاوه بر پرونده هسته‌ای به رفتار خصمانه ایران و حمایت آن از گروه‌های نیابتی در منطقه رسیدگی کنند.

او در نشست مطبوعاتی مشترک با وزیر دفاع یونان رفتار رژیم حاکم بر ایران را «بازی دوگانه» خواند و افزود: «مقامات رژیم حاکم بر ایران در حالی با کت و شلوار در مذاکرات وین حضور می‌یابند که گروه‌های نیابتی آنان در خاورمیانه حملات تهاجمی تروریستی خود را افزایش می‌دهند. در این هفته شاهد حملات آنان به امارات متحده عربی بودیم.»

اسرائیل بارها اعلام کرده که در صورت افزایش تهدیدهای تهران به‌طور یک جانبه علیه ایران اقدام خواهد کرد. اسرائیل در هفته‌های اخیر از انجام اقداماتی ویژه جهت حمله نظامی به برنامه اتمی تسلیحاتی ایران خبر داده است.

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

Exit mobile version