حمله قریب الوقوع روسیه به اوکراین؛ آمریکا شهروندانش را از اوکراین خارج می کند

0

وزارت امور خارجه آمریکا با توصیه به شهروندان ایالات متحده به خودداری از سفر به اوکراین و روسیه، به اعضای خانواده های کارکنان سفارت آمریکا در کی‌یف، پایتخت اوکراین، دستور داده شده است که از این کشور خارج شوند. دولت آمریکا همچنین اجازه «خروج داوطلبانه» کارکنان غیر ضروری سفارت آمریکا از اوکراین را به دلیل‌ آن چه ادامه تهدیدات نظامی روسیه دانسته را صادر کرده است.

این تصمیم در حالی اعلام شد که بریتانیا روسیه را به تلاش برای به روی کار آوردن یک ‘دولت دست نشانده ‘ در اوکراین متهم کرد و این مقام آمریکایی بار دیگر هشدار داد که اقدام نظامی روسیه ممکن است «هر لحظه» آغاز شود.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است که شهروندان ایالات متحده در اوکراین باید «اکنون» با استفاده از گزینه‌های حمل و نقل تجاری یا خصوصی در دسترس از این کشور خارج شوند.

دو مقام وزارت امور خارجه آمریکا در این خصوص به خبرنگاران گفتند که این یک «اقدام احتیاطی» است و هیچ تحول خاصی در روز گذشته باعث این تصمیم نشده است.

یکی از آنها به خبرنگاران گفت که سفارت آمریکا در کی‌یف همچنان باز است و کریستینا کوین، کاردار ایالات متحده، فعلا در اوکراین حضور دارد. او که نخواست نامش فاش شود هشدارهای اخیرا کاخ سفید را تکرار کرد که اقدام نظامی روسیه ممکن است «هر لحظه» آغاز شود.

وزارت امور خارجه آمریکا ماه گذشته تعداد شهروندان این کشور در اوکراین را بین ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار اعلام کردند.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین به شهروندان ایالات متحده درباره سفر به روسیه، به ویژه به مناطقی در مرزی اوکراین هشدار داده و گفته است که آمریکایی‌ها ممکن است در روسیه با «آزار و اذیت» مواجه شوند و واشنگتن «توانایی محدودی« برای کمک به آنها خواهد داشت.

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

Exit mobile version