مادورو نقش قاسم سلیمانی در سرکوب قیام مردم ونزوئلا را افشا کرد

0
59

نیکلاس مادورو دیکتاتور ونزوئلا در مصاحبه با شبکه المیادین از کشته شدن قاسم سلیمانی و و همچنین شیفتگی اش نسبت به خامنه ای سخن گفت.

مادورو گفت که روابط با رژیم اسلامی حاکم بر ایران همیشه خوب بوده است: هر بار که به ایران می‌روم، دوست دارم که با آیت الله صحبت کنم. ایشان، مردی با درایت و هوش بالا هستند. لذا امیدواریم که در سفر بعدی، فرصتی دست دهد تا یک بار دیگر با آیت الله خامنه‌ای صحبت کنم.

مادورو همچنین با اشاره به سفر قاسم سلیمانی در سال ٢٠١٩ به ونزوئلا گفت «سردار سلیمانی مردی شاداب و خوشبین به زندگی بود و خدا را شاکر هستم که با وی آشنا شدم». روایت مادورو از سفر سلیمانی مربوط به ۱۹ فروردین ۹۸ و در بحبوحه اعتراض‌های مردم ونزوئلاست. زمانیکه تصاویر هواپیمای ماهان‌ایر، خط هوایی تحریم شده، در فرودگاه کاراکاس در رسانه‌ها منتشر شد. همزمان مایک پامپئو، وزیر امور خارجه دولت پرزیدنت ترامپ گفته بود، «حکومت ایران قصد دارد زندگی مردم در ونزوئلا را تحت تاثیر قرار دهد و ما مسئولیت داریم این خطر را کاهش دهیم.»

یک سال بعد کرگ فالر، فرمانده ستاد فرماندهی جنوبی آمریکا در اظهاراتی که نشان‌دهنده تقویت روابط نظامی رژیم اسلامی و ونزوئلا بود، به وال استریت ‌ژورنال گفت: «ایران برای حمایت از دولت نیکلاس مادورو در ونزوئلا به این کشور سلاح و نیرو اعزام می‌کند.»

گزارش وال استریت ژورنال به نقل از ژنرال فالر حاکی از آن است که رژیم حاکم بر ایران ماموران نیروی قدس سپاه پاسداران را به ونزوئلا اعزام کرده است. در اوج اعتراض‌ها در ونزوئلا نیز گزارش‌ها حاکی از آن بود که نیروی قدس برای سرکوب اعتراض‌ها به مادورو کمک کرده است.

قاسم سلیمانی حدود ۱۱ ماه پس از روایتی که مادورو ازملاقات با او ارایه داده است در حمله پهپادی نیروهای آمریکایی هنگام خروج از فرودگاه بغداد کشته شد. سفر او به بغداد مانند بسیاری دیگر از سفرهای او رسانه‌ای نشده بود و تنها اعلام خبر مرگ سلیمانی سفر او به بغداد را فاش کرد.

شکست دور هشتم مذاکره برجامی یکساعت پس از شروع
فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی: در چند کشور دوست به‌ خصوص در جبهه مقاومت دوره آموزشی گذاشته‌ایم

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!