فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی: در چند کشور دوست به‌ خصوص در جبهه مقاومت دوره آموزشی گذاشته‌ایم

0
117

محمدمهدی معصومی، فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی، در گفت‌وگو با هفته‌نامه صبح‌صادق متعلق به معاونت سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفته که «تا الان از کشورهای مختلف درخواست آموزش مأموران امنیت پرواز و امنیت زمینی را داده‌اند که البته کمیت و کیفیت آن قابل بیان نیست، البته در چند کشور دوست به خصوص در جبهه مقاومت دوره آموزشی هم داشته‌ایم».

او همچنین گفته «همه پروازهای شرکت‎های داخلی امنیتیش با ماست، شرکت‌های خارجی طبق دستورالعمل جهانی خودشان گارد امنیت پرواز دارند و ما فقط مسافران را چک امنیتی و اسکورت می‏کنیم. بنا به تشخیص ستاد کل نیروهای مسلح، از ۱۸ شرکت هواپیمایی فعال در صنعت هواپیمایی سه شرکت مربوط به نیروهای مسلح مستثنی از حضور گارد امنیت پرواز سپاه هستند و مأموریت برقراری امنیت داخل هواپیماها به عهده بخشی از حفاظت اطلاعات ارتش است».

این مقام ارشد سپاه پاسداران نحوه اقدامات سپاه حفاظت هواپیمایی را تشریح کرده: «امنیت زمینی که از لحظه‎ای که فرد هویت مسافری می‎گیرد و قصد دارد وارد مراحل ورود به پرواز شود، وارد یک گیت امنیتی می‎شود که برای سپاه است و چک امنیتی دقیق بدنی با کمک دستگاه‎های کمک بازرسی و وسایل همراه می‎شود و در محلی به نام سالن ترانزیت در قرنطینه امنیتی قرار می‌گیرد تا سیر مراحل شرکت‎های هواپیمایی برای آماده کردن و اعلام سوار شدن تحت‌الحفظ با اسکورت نیروهای ما از طریق راهروهای هوایی یا اتوبوس و در بعضی فرودگاه‎های کوچک پیاده انجام می‌شود.‌این اسکورت تا درب ورودی هواپیما ادامه دارد. از لحظه ورود به هواپیما قسمت دوم از طریق گارد امنیت پرواز شروع می‎شود و مسافران را از امنیت زمینی ما تحویل می‎گیرند و مسافران بعد از اینکه در صندلی و جایگاه خود قرار گرفتند، مأموران امنیت پرواز ما به صورت آشکار و پنهان در هواپیما حضور دارند؛ از جمله فرمانده تیم که با لباس رسمی کت و شلوار بوده و تقریباً لباس همرنگ گروه پروازی دارد و گروه پروازی هم او را می‌شناسند و تعدادی نیروی پوششی که کسی نمی‌داند کدام مسافر است، در هواپیما اقدام می‎کند. از لحظه ورود مسافر تا خروج، مسئولیت تأمین امنیت به عهده گارد امنیت پرواز سپاه است».

به گفته او، «در طی ۳۸ سال استمرار مأموریت ۷۷ شهید داریم که عضو حفاظت هوایپمایی بودند؛ تعداد زیادی در دفاع مقدس شهید شدند و مابقی در سوانح هوایی که در رسانه‌ها مطرح می‌شود. در عملیات تخصصی مقابله با ربایش و مأموریت‌های خود اصلا شهید نداشتیم. ۶۵۰ جانباز داریم که علت آنها درگیری داخل هواپیما تا جانبازان دفاع مقدس و سوانح هواپیمایی و دفاع از حرم مختلف است».

مادورو نقش قاسم سلیمانی در سرکوب قیام مردم ونزوئلا را افشا کرد
اسرائیل پس‌از سه ‌هفته دوباره به بندر لاذقیه حمله موشکی کرد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!