نماینده پارلمان بریتانیا یک روز پس از اعلام ابراهیم رئیسی به عنوان مسئول در اعدام های ۶۷، به قتل رسید

0
44

پلیس بریتانیا اواخر روز جمعه اعلام کرد قتل یک نماینده پارلمان با چاقو توسط اسلامگرای سومالیایی، به عنوان یک حادثه تروریستی در نظر گرفته می‌شود. در بیانیه‌ای پلیس بریتانیا گفته شده است که تحقیقات اولیه نشان می‌دهد «انگیزه بالقوه حمله مرتبط با افراطگرایی اسلامی» است.

دیوید آمس نماینده پارلمان بریتانیا از حزب محافظه‌کار حدود ظهر جمعه با چاقو هدف حمله قرار گرفت و اندکی بعد جان باخت. این قانونگذار ۶۹ ساله در یک کلیسا در حال دیدار با تعدادی از اهالی حوزه انتخابیه خود بود که به او حمله شد. پلیس محلی پیشتر اعلام کرد ضارب یک مرد ۲۵ ساله سومالیایی است که بلافاصله در محل بازداشت شد.

دیوید امس، ریاست «کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران» را بر عهده داشت و چندین مقاله انتقادی درباره وضعیت ایران نوشته بود و همواره خواستار بهبود شرایط حقوق بشر در این کشور شده بود. ‏کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران در بیانیه‌ای حمله با چاقو به دیوید امس، نماینده مجلس بریتانیا و یکی از رییسان مشترک این کمیته، را محکوم کرد. طبق این بیانیه، امس یک روز پیش از کشته شدن در سایت تاون‌هال مقاله‌ای را درباره نقش احتمالی ابراهیم رئیسی در اعدام‌های ۶۷ منتشر کرده بود.

احکام سنگین علیه تیم اقتصادی حسن روحانی به صورت لازم‌الاجرا صادر شد
در صورت ادامه تحریم ها تا شش سال دیگر، نرخ دلار به ۲۸۴ هزارتومان میرسد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!