مایک پامپئو: مماشات بایدن با رژیم اسلامی حاکم بر ایران، اسرائیل را مجبور به اقدام نظامی میکند

0
37

مایک پامپئو اعلام کرد که مماشات ایالات متحده با رژیم حاکم بر ایران، آنها را جسورتر کرده و در نهایت اسرائیل را مجبور خواهد کرد تا علیه رژیم اسلامی حاکم بر ایران دست به اقدام نظامی بزند.

به گزارش جروزالم پست سه‌شنبه ۱۲ اکتبر، پامپئو که در جریان دهمین کنفرانس دیپلماتیک روزنامه جروزالم‌ پست سخنرانی می‌کرد، گفت که تصمیم دولت پرزیدنت ترامپ برای خروج از برجام کار درستی بود و سیاست‌هایی اتخاذ نمود جهان را از شر رژیم ایران در امان نگاه داشت.

وزیر خارجه دولت پرزیدنت ترامپ افزود: ما آنها (رژیم ایران) را از دسترسی به منابع محروم و توانایی‌شان برای ایجاد تهدید در منطقه خلیج فارس را محدود کردیم. حذف قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، نشان‌دهنده عزم جدی ما برای دفاع از منافع ایالات متحده در سرتاسر جهان بود. مسیری که ما در پیش گرفته بودیم، مانع دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌ای می‌شد. اگر دولت ترامپ یکی دو سال بیشتر در قدرت می‌ماند، همکاری بین آن دولت و دولت اسرائیل می‌توانست مانع پیشرفت‌های هسته‌ای رژیم ایران بشود. وی همچنین گفت: ما هرگز اجازه نمی‌دادیم که رژیم ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

پامپئو در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه چشم‌انداز عادی‌سازی کلی با ملل عربی چقدر برای اسرائیل روشن است، گفت که به باور وی، چندین کشور عربی آماده‌اند اسرائیل را به عنوان «شریک صلح و رفاه» به رسمیت بشناسند.

وی افزود: «پیمان ابراهیم راه حلی روشن است که تمام مردم منطقه می‌توانند با انتخاب خود، به عضوی از آن تبدیل شوند. اسرائیل کشوری صلح‌طلب است، و فلسطینی‌ها می‌توانند زندگی بهتری داشته باشند.

فرمانده یگان ویژه نیروی سرکوبگر انتظامی: ناآرامی‌های سال ۹۶ را در دوهفته جمع کردیم
بولتون: حوادث پیش رو در افغانستان ما را گرفتار خواهد کرد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!