سالیوان: اگر دیپلماسی با ایران شکست بخورد، آمریکا آماده روی آوردن به سایر گزینه هاست

0
63

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت بایدن روز سه‌شنبه در دیدار با گروهی از مقامات امنیتی اسرائیل به ریاست «ایال هولاتان» مشاور امنیت داخلی دولت اسرائیل، بار دیگر بر تعهد دولت بایدن به امنیت اسرائیل و مقابله با برنامه هسته‌ای رژیم اسلامی حاکم بر ایران تأکید کرد.

امیلی هورن سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا طی بیانیه‌ای در خصوص دیدار جیک سالیوان و هیأت آمریکایی با گروهی از مقامات امنیتی اسرائیل که در چارچوب کارگروه مشورتی روابط راهبردی آمریکا-اسرائیل برگزار شد، اعلام کرد: «این دیدار با حضور مقامات ارشد دفاعی، نظامی، اطلاعاتی و دیپلماتیک ایالات متحده و اسرائیل برگزار شد. دو طرف در خصوص مهم‌ترین چالش‌های تأثیرگذار بر امنیت منطقه تبادل نظر کردند و عزم خود را برای مقابله با تهدیدات پیش روی اسرائیل و شرکای منطقه‌ای ابراز داشتند.»

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در ادامه این بیانیه اظهار داشت: «آقای سالیوان بر تعهد بنیادی رئیس‌جمهور بایدن به امنیت اسرائیل و تضمین اینکه ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت تأکید کرد. آقای سالیوان توضیح داد که این دولت [دولت بایدن] معتقد است که دیپلماسی بهترین راه برای دستیابی به این هدف است، اما در عین حال خاطرنشان کرد که رئیس‌جمهور بایدن صراحتاً گفته است که اگر دیپلماسی شکست بخورد، ایالات متحده آماده روی آوردن به سایر گزینه‌هاست.»

بانک مرکزی: تورم یکسال گذشته از سال ۲۶۲۲ ایرانی، بی سابقه بوده است
بادکنک آزمایشی ۱۰میلیارد دلاری رژیم ایران

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!