حمله سایبری جدید به وب سایت سدهای ایران، مجلس خبرگان و دادگستری

0
46

روزنامه شرق خبر داده سایت مجلس خبرگان رهبری و وزارت دادگستری از دسترس خارج شده‌اند. حتی به وب‌سایت احمد علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد، هم حمله سایبری شده است. این خبر را رئیس این وب‌سایت، علی رنجبران، داده و گفته جمله‌هایی روی سایت درج شده بود که فعلا توانسته‌ایم آن را پاک کنیم.

سایت صداوسیمای رژیم، روز سوم آذر (۲۴ نوامبر) به نقل از “یک منبع آگاه” از احتمال حمله سایبری به سدهای ایران خبر داد. همین سایت در ادامه گزارش خود نوشت: «در دو هفته گذشته سیستم‌های مربوط به جمع‌آوری و ارزیابی میزان ذخایر سدهای کشور به طور کامل قطع شده است.»

همین منبع خبری اعلام کرده بود که در نتیجه این حمله سایبری “هیچ گونه دسترسی به میزان ذخایر سدهای کشور وجود نداشته است.” موضوعی که با توجه به بحران آب در برخی از نقاط کشور می‌تواند از اهمیت بسیاری برخوردار باشد.

آن “منبع آگاه” به صداوسیما گفته بود در ارتباط با حمله سایبری به سدهای ایران: «حتی دسترسی کارکنان شرکت [مدیریت منابع آب] نیز به فضای مجازی و از جمله نرم‌افزار [اپلیکیشن] واتس‌اپ که تا پیش از این کارکنان شرکت برای انتقال اطلاعات از آن استفاده می‌کردند، نیز از بین رفته است.»

صداوسیما پس از آن، خبر را از روی خروجی “جام‌جم‌آنلاین” پاک کرد و کاربر با رجوع به لینک گزارش پیشین با این جمله روبه‌رو شد: «صفحه درخواستی شما موجود نمی‌باشد.»

طرح سردار تروریست احمد وحیدی برای کنترل کشور؛ ‘وزارتخانه محور’ به ‘استاندار محور’
رویترز: مذاکرات بی نتیجه بود

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!