مامور سابق پلیس فدرال آمریکا: اگر بایدن رئیس جمهور نبود، همراه با پسرش دادگاهی میشد

0
48

به گفته کارشناسان، شواهد جدید نشان میدهد جو بایدن و پسرش در امور مالی مشارکت عمیقی داشتند که این می‌تواند رئیس جمهور آمریکا را درگیر تحقیقات پلیس فدرال امریکا FBI در مورد امور مالی هانتر کند.

ایمیل های دریافت شده توسط DailyMail.com از لپ تاپ قدیمی هانتر که بین هانتر و اریک شویرین، شریک تجاری اش در شرکت مشاوره رزمونت سنکا Rosemont Seneca، ردوبدل شده، نشان می دهد که شویرین بر روی مالیات های جو بایدن، پرداخت صورتحساب های وی، درخواست معامله برای بایدن در زمان دولت اوباما و همچنین مدیریت اهداء سخنرانی های سنای جو به دانشگاه دلاور کار میکرده است. اما مشخص نیست که چرا شویرین چنین نقش پر رنگی در امور معاون رئیس جمهور وقت و سایر مقامات دولتی در دفتر معاون رئیس جمهور داشته است.

دسامبر گذشته، هانتر در بیانیه ای عمومی اعتراف کرد که تحت تحقیقات مالیاتی دولت فدرال قرار دارد. یک دادستان سابق فدرال و متخصص در زمینه پولشویی و قانون مالیات های کیفری به DailyMail.com می گوید که اگر بین هانتر و پدرش، رابطه مالی وجود داشته باشد، این امر می تواند جو را هدف این تحقیقات قرار دهد – اما بازرسان موقعیت دشواری برای پرداختن به این مساله با رئیس جمهور خواهند داشت. دادستان سابق، که نخواست نامش فاش شود، گفت: “هر معامله ای را که دنبال می کنید، اگر ارتباطی با یکی از اعضای خانواده یا یک دوست وجود داشته باشد، باید در مورد آنها تحقیق شود”.

شواهد نشان میدهد که تحقیقات پلیس فدرال و وزارت دارایی امریکا IRS در حال بررسی روابط تجاری خارجی وی و احتمال اتهام پولشویی است. کمیته امنیتی سنای آمریکا سال گذشته گزارشی را منتشر کرد که نگرانی ها را از نفوذ دولت چین در کاخ سفید از طریق یک قرارداد تجاری میلیارد دلاری بین شرکت هانتر-شرورین، ‘رزمونت سنکا’ و غول نفتی چین CEFC تاسیس کرده بود، افزایش داد. جان کاسارا، افسر اطلاعاتی سابق ایالات متحده و مامور ویژه خزانه داری که در تحقیقات پولشویی متخصص است، بیان داشت که اگر جو رئیس جمهور نبود، احتمالاً تا این لحظه همراه با پسرش در مقابل دادستان قرار گرفته بود. کاسارا به DailyMail.com گفت: “اطلاعاتی که از این پرونده به طور عمومی منتشر شده بسیار نگران کننده است، به ویژه در زمینه های فساد. مسیر فساد را دنبال کنید به پولشویی میرسید. «فساد یک جرم اساسی برای پولشویی است. چنین چیزی نباید اتفاق بیفتد. این اعتماد و اعتبار بین المللی آمریکا را تضعیف می کند. این خجالت آور است.»

ایمیل ها نشان میدهد، شرکت هانتر «رزمونت سنکا» در دولت اوباما، از امتیازات ویژه ای برخوردار بود، از جمله ده ها بلیط برای رویدادهای اختصاصی کاخ سفید و تورهای خصوصی برای مشتریان و همکاران رزمونت سنکا. به طور مثال، هنگامی که یکی از معاونان سناتور روبرت منندز از معاون رئیس جمهور، جو بایدن خواست تا میزبان نشست سالانه شورای آمریکا و اسپانیا در سال ۲۰۱۰ در محل رصدخانه رسمی نیروی دریایی خود در واشنگتن دی سی باشد، آنها به جای دفتر جو در کاخ سفید با شویرین تماس گرفتند. هانتر و شویرین سپس به طور خصوصی در مورد مشارکت با “مدیران عامل بانکهای اصلی” در صورت کمک به تنظیم درخواست صحبت کردند.

هانتر در ایمیلی نوشته که “نیمی” از حقوق وی به پرداخت صورتحساب پدرش در زمانی که وی معاون رئیس جمهور بوده، صرف شده و ادعاهای قبلی جو مبنی بر اینکه او هرگز از معاملات تجاری پسرش سود نبرده را دچار تردید کرده است. هانتر در سال ۲۰۱۹ برای دخترش نائومی نوشت: “امیدوارم همه شما بتوانید کاری را که من انجام دادم انجام دهید و هزینه همه این خانواده را برای ۳۰ سال بپردازید. واقعا سخت است. اما نگران نباشید ، برخلاف بابا [جو]، من مجبورتان نمی کنم نصف حقوق خود را به من بدهید. ‘

هانتر در ایمیلی در سال ۲۰۱۸ به یکی از دستیاران خود شکایت کرد که مجبور شده حساب بانکی خود را که پدرش از آن استفاده می کرده را ببندد: دستکاریهای زیادی در حساب‌ها وجود دارد. تغییرات زیاد در پروفایل و موارد دیگر. که همه ۱۰ روز پیش اتفاق افتاده …پدر من از بیشتر اعتبارات من در این حساب استفاده می کرده که من به کمک اریک موفق شدم همه این هزینه های انجام شده در طول ۱۱ سال را بپردازم.” شوورین به ایمیل های لپ تاپ هانتر اشاره کرده که جو و هانتر قبض یکدیگر را پرداخت می کنند.

وزیر دارایی اسرائیل از حمله قریب الوقوع به تاسیسات اتمی رژیم حاکم بر ایران خبر داد
رافائل گروسی: رژیم حاکم بر ایران اجازه دسترسی بازرسان به تاسیسات هسته ای را نمی دهد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!