وزیر دارایی اسرائیل از حمله قریب الوقوع به تاسیسات اتمی رژیم حاکم بر ایران خبر داد

0
47

هم زمان با تلاش‌های بین المللی برای از سرگیری مذاکرات احیای برجام،‌ آویگدور لیبرمن، وزیر دارایی اسرائیل، هشدار داده است که هیچ توافقی برنامه هسته‌ای رژیم حاکم بر ایران را متوقف نمی کند. او رویارویی نظامی با رژیم حاکم بر ایران را اجتناب ناپذیر خوانده و آن را تنها راه جلوگیری از دستیابی رژیم ملاها به توان هسته‌ای توصیف کرده است.

لیبرمن در گفتگو با سایت خبری والا گفت: “در مورد رویارویی با ایران فقط موضوع زمان مطرح است که این زمان خیلی طولانی نخواهد بود…هیچ روند دیپلماتیک یا توافقی برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نمی کند.”

رئیس حزب راستگرای اسرائیل بیتنو (اسرائیل خانه ماست) گفت که رژیم اسلامی حاکم بر ایران برای اسرائیل از بقیه چالش‌ها یک مشکل بزرگتر است زیرا “آنها اعلام کرده اند که سیاست آنها نابودی اسرائیل است و منظورشان همین است.”

بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل، روز سه شنبه این هفته در کمیته دفاعی و سیاست خارجی پارلمان (کنست) حاضر شد و خواهان افزایش بودجه درخواستی دولت برای ارتش شد. بنی گانتس هشدار داد که بودجه اضافی برای آمادگی به منظور حمله احتمالی به برنامه هسته‌ای رژیم اسلامی حاکم بر ایران ضروری است.

مقامات ارشد اسرائیلی در حالی در خصوص توسل احتمالی به گزینه نظامی هشدار می دهند که کانال ۱۲ تلویزیون این کشور دوشنبه شب گزارش داد که دولت اسرائیل خواهان اختصاص یک بودجه ۱/۵ میلیارد دلاری برای تقویت قابلیت حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران است. بنا بر آن گزارش، یک میلیارد دلار در بودجه امسال درنظر گرفته شده است و نیم میلیارد دلار در بودجه سال آینده – مبالغی که در نهایت باید به تصویب کنست برسد. بودجه یاد شده قرار است که صرف بهبود هواپیماها، گردآوری اطلاعات از جمله با ماهواره و تسلیحات خاص شود.

خبرگزاری فرانسه اخیرا به نقل از یک مقام امنیتی ناشناس اسرائیل خبر داد که رژیم اسلامی حاکم بر ایران “به تولید مواد لازم برای سلاح هسته‌ای از هر زمان نزدیکتر است” اما هنور دو سال تا یک بمب اتمی فاصله دارد. این مقام اسرائیل افزود: “ما خود را آماده تمام گزینه‌ها و سناریوها می‌کنیم از جمله عملیات نظامی.”

گزارش وزارت تعاون: ۳۰ میلیون نفر در کشور زیر خط فقر مطلق قرار دارند
مامور سابق پلیس فدرال آمریکا: اگر بایدن رئیس جمهور نبود، همراه با پسرش دادگاهی میشد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!