علاقه روس ها به یادآوری کنفرانس تهران، جدید نیست!

0

انتشار تصویر ملاقات لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران با رئیس جدید نمایندگی دیپلماتیک انگلیس در ایران، سیمون شرکلیف در راه پله تاریخی، جایی که کنفرانس تهران سال ۱۹۴۳ در آن برگزار شد، نگاه ها را به صفحه اینستاگرم سفارت روسیه در تهران جلب کرده است. جاییکه با بررسی ۲۲۲ پست اینستاگرمی، می توانید میزان علاقه روس ها به کنفرانس تهران را ببینید.

در سپتامبر ۲۰۱۷، عکس مشابه از دیدار جاگاریان با سفیر وقت بریتانیا بر پله های تاریخی کنفرانس تهران، منتشر شده که البته در توضیح عکس، اشاره ای به کنفرانس تهران نشده بود و آن روزها واکنشی را به دنبال نداشت.

روس ها پیش از این، در اول دسامبر ۲۰۱۶، به مناسبت هفتاد و سومین سالگرد کنفرانس تهران، تصویر اصلی آن را نیز منتشر کرده بودند. کنفرانس تهران با شرکت وینستون چرچیل، فرانکلین دلانو روزولت، و ژوزف استالین (رهبران بریتانیا، آمریکا و شوروی) از ۶ تا ۹ آذرماه ۲۲ (۲۸ نوامبر تا ۱ دسامبر ۱۹۴۳) به صورت سرّی و محرمانه بدون اطلاع شاه ایران، در سفارت شوروی در تهران، برگزار شد.

کنفرانس تهران ۱۹۴۳ از آن جهت حائز اهمیت است که در حقیقت شوروی و بریتانیا، آشکارا اعلام کردند تهران در کنترلشان هست و نیازی هم به شخص اول ایران، محمدرضا شاه پهلوی ندارند.

البته در صفحه اینستاگرم سفارت روسیه در تهران، انتشار تصویر دیگری که به تازگی منتشر شده، توجه را جلب می کند؛ حضور جاگاریان در کنار محمود علوی، در مهمانی وزارت اطلاعات در جولای ۲۰۲۱!

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

Exit mobile version