خامنه ای در دیدار با مقامات قوه قضائیه، به آرای باطله در انتصابات افتخار کرد!

0

خامنه ای در دیدار با مقامات ارشد قوه قضائیه رژیم در سالگرد ترورهایی که منجر به حذف رقبایش در دهه ۶۰ شد، در ستایش انتصابات ریاست جمهوری گفت: «این انتخابات حقاً و انصافاً حماسه بود. به معنای واقعی کلمه حماسه‌ این مردم بود، حماسه آفریدند. تلاشهایی می‌شود، نامه می‌نویسند، در فضای مجازی حرف می‌زنند، که عظمت این انتخابات را انکار کنند اما فایده‌ای ندارد. تحلیل‌گرانی که چشم‌شان به این انتخابات بود، آنها می‌فهمند چه اتفاقی افتاد. در کجای دنیا معمول است و دیده می‌شود که همه‌ دستگاه‌های تبلیغاتی مخالف، فعال و مؤثر به کار بیفتند برای این‌که به مردم نهیب بزنند که در انتخابات شرکت نکنید. رادیوهای آمریکا، انگلیس، رادیوی بعضی از کشورهای مرتجع و روسیاه، عناصری از خودشان، عناصر خائنی هم از ایرانی‌هایی که زیر پرچم آمریکا و انگلیس زندگی می‌کنند، این‌ها شروع کنند از مدت‌ها پیش در رادیو، در تلویزیون، در ماهواره، در فضای مجازی به خصوص، نه یکی دو تا، صدها بلکه هزاران شبکه و کار و مسیر برای اینکه مردم را از انتخابات دور کنند.»

خامنه‌ای با اشاره به آرای باطله که در بسیاری از شهرهای ایران گزینه نخست را کسب کرد گفت: «رای باطله دادن دلیل جدایی افراد از نظام نیست- کرونا نبود ۶۰ درصد مردم در انتخابات شرکت می‌کردند. بعضی‌ها روی آرای باطله تکیه می‌کنند. آرای باطله دلیل چیست؟ آرای باطله دلیل جدایی آن افراد از نظام است؟ ابداً، ابداً. عکس قضیه است. آن کسی که می‌آید در شعبه‌ی رأی‌گیری می‌خواهد رأی بدهد، با صندوق قهر نکرده، می‌خواهد رأی بدهد، نگاه می‌کند می‌بیند شخصی که قبول دارد در این مجموعه‌ نامزدها نیست، اگر قهر نکرد، نرفت و رأی داد و اسم همان شخص را نوشت که این می‌شود آراء باطل یا رأی سفید انداخت، پس این پیدا است که با صندوق رأی قهر نکرده، پیداست که به نظام علاقمند است.»

خامنه ای تاکید کرد: «دستگاه تبلیغاتی دشمن برای کاهش مشارکت به مشکل معیشتی مردم امید بسته بود و امیدشان این بود که مشارکت مردم حدود ۲۰ درصد یا ۲۵‌ درصد در انتخابات باشد. بعضی حوادثی که بعدا اتفاق افتاد مثلا بحث احراز صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت‌ها، اینها را هم بهانه می‌کنند. حالا بنده شاید با بعضی از این نظرات شورای نگهبان موافق نباشم، اما شورای نگهبان بر طبق وظیفه‌ دینی و قانون عمل می‌کند. این‌ها مردمان متشرع و پرهیزگاری هستند. با یک چنین وضعی مردم شرکت می‌کنند، با وجود کرونا که حالا محاسباتی که کردند آدم‌های کارشناس می‌گویند لااقل ۱۰ درصد از عدم ‌شرکت ‌ها مربوط به کرونا است که اگر چنانچه آن را محاسبه کنیم نزدیک به شصت درصد شرکت است که چیز خوبی است.»

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

Exit mobile version