بازداشت دو تروریست رژیم جمهوری اسلامی در سوئد

0

گزارش اخیر سرویس امنیتی سوئد موسوم به SÄPO درباره افزایش فعالیت‌ های جاسوسی رژیم جمهوری اسلامی دراین کشور شدیدا هشدار داده است.

این گزارش پس از آن منتشر شده که در ژانویه ۲۰۲۱ مشخص گردید که بخشی از اطلاعات کشف شده در دفترچه‌ های اتومبیل اسدالله اسدی، دیپلماتتروریست رژیم جمهوری اسلامی که در بلژیک به ۲۰ سال حبس محکوم شده، مربوط به فعالیت‌ های جاسوسی رژیم جمهوری اسلامی در شمال اروپا، به ویژه سوئد می باشد.

پس از رمزگشایی دفترچه های اسدالله اسدی، روز ششم آپریل ۲۰۲۱، سرویس امنیتی سوئد اقدام به بازداشت یک زن و مرد به نام‌ های «سلما. خ» و «فواد. م» به اتهام «توطئه برای انجام یک جرم تروریستی» در خاک این کشور کرد. سلما و فواد که همراه با موج پناه‌جویان سال ۲۰۱۵ وارد اروپا شده بودند، خود را به ترتیب ۲۲ و ۲۴ ساله و تبعه افغانستان معرفی کرده‌ بودند. اما تحقیقات اولیه پلیس امنیت سوئد نشان میدهد سن، ملیت و نام آنان نیز دروغین است. به عقیده پلیس، این دو از اساس با اهداف تروریستی به اروپا رفتند و بهسلول‌ های خفته ‌ای تبدیل شدند تا در صورت لزوم عملیاتی شوند.

یک ماه پس از بازداشت، نخستین بخش تحقیقات تکمیل شد: آنان تبعه ایران هستند و سن و سال خود را به دروغ حدود ۱۰ سال جوان‌تراعلام کرده بودند و تمامی شواهد حاکی از ارتباط‌ آنان با سرویس‌ های امنیتی رژیم جمهوری اسلامی است. هدف این زوج، ترور شهروندان ایرانی مخالف رژیم جمهوری اسلامی در سوئد بوده است.

روزنامه اکسپرسن در تحقیقات محلی از قول همسایگان این زوج گزارش داده که آنان پنجره ‌های منزل خود را کاملا مسدود کرده بودند تا هیچ روزنه ‌ای برای مشاهده درون ساختمان در هیچ فصلی از سال وجود نداشته باشد که با توجه به مسلمان بودن این زوج، محافظه‌کاری آنان چندان به چشم همسایگان سوئدی عجیب نیامده است.

بخش دیگری از گزارش سازمان امنیت سوئد نشان میدهد مراکز اسلامی در این کشور به فعالیت‌های ظاهرا «دینی و فرهنگی» مشغول هستند، اما به طور مستقیم توسط سفارت رژیم جمهوری اسلامی در این کشور حمایت مالی میشوند. مرکز اسلامی امام علی استکهلم یکی از بزرگترین این مراکز است که در سال ۱۹۹۷ تاسیس شد و اکنون شبکه‌ای گسترده در سوئد دارد.

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

Exit mobile version