پوتین: رئیسی دوست واقعی روسیه بود

0
97

ولادیمیر پوتین با انتشار پیام تسلیتی خطاب به خامنه ای نوشت ابراهیم رئیسی “سیاستمداری برجسته بود که تمام زندگی‌اش را وقف خدمت به میهن کرده بود.”

در پیام تسلیت پوتین که در کانال تلگرامش منتشرشده آمده است: صمیمانه‌ترین تسلیت‌های ما را در رابطه با فاجعه عظیمی‌که بر مردم ایران وارد و منجر به جان باختن سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و همچنین تعدادی دیگر از شخصیت‌های برجسته ایران شد را بپذیرید.

وی در این پیام تسلیت نوشت: سید ابراهیم رئیسی سیاستمداری برجسته بود که تمام عمرش وقف خدمت به میهن بود. او به حق از احترام بالایی نزد هموطنان خود و اقتدار قابل توجهی در خارج از کشور برخوردار بود.

پوتین افزود: او به عنوان دوست واقعی روسیه، مشارکت ارزشمندی در توسعه روابط حسن همجواری بین کشورهایمان داشت و تلاش زیادی برای ارتقای مناسبات دوجانبه به سطح مشارکت استراتژیک انجام داد.

پوتین در ادامه این پیام تسلیت نوشت:‌ من چندین بار فرصت دیدار با سید ابراهیم رئیسی را داشتم و بهترین خاطره از این مرد بزرگ را برای همیشه در ذهنم باقی خواهد ماند. من از شما می خواهم که صمیمانه ابراز همدردی و حمایت خود را به خانواده و دوستان رئیس جمهور فقید و همه جانباختگان این فاجعه بزرگ اعلام کنید. برای آنها و همه مردم ایران در برابر این ضایعه سخت و جبران ناپذیر، استقامت روحی آرزو دارم.

در پی انتشار خبر حادثه هلی کوپتر حامل رئیسی، پوتین در شامگاه یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ ۲۷۰۳ و در روز تعطیل کاری در این کشور، ضمن دعوت از سفیر رژیم ملاها در مسکو به دفتر کار خود در کرملین، ابعاد این حادثه را در حضور برخی مسئولان بلندپایه امنیتی و نظامی این کشور بررسی کرد.

ساعتی بعد، وزارت شرایط اضطراری روسیه اعلام کرد:‌ با ابلاغ دستور ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه به الکساندر کورنکوف وزیر شرایط اضطراری، تجهیزات و ۴۷ نفر از نیروهای ویژه برای مشارکت در عملیات جستجو و نجات بالگرد حادثه‌دیده حامل رئیس‌جمهوری اسلامی به تبریز اعزام شدند.

انتقاد کاربران لهستانی از پیام تسلیت رییس جمهور این کشور برای رئیسی
جلسه اضطراری در کاخ کرملین پس از انتشار خبر سقوط هلی کوپتر حامل رئیسی

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!