تحریم های نیوزیلند علیه رژیم اسلامی حاکم بر ایران به دلیل حمایت از مسکو در جنگ اوکراین

0

نیوزیلند ۲۸ فرد و ۱۴ نهاد دیگر، از جمله شماری از افراد و نهادهای مرتبط با رژیم اسلامی حاکم بر ایران، را که با ارسال تسلیحات و پشتیبانی راهبردی به روسیه در تهاجم به اوکراین کمک می‌کنند به فهرست تحریم‌ها اضافه کرد.

وینستون پیترز، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه نیوزیلند، روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت با اعلام این خبر گفت افراد و نهادهای تحریم شده از ماشین نظامی-صنعتی روسیه در تجاوز غیرقانونی به اوکراین که حمله به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور است حمایت می‌کنند.

در بیانیه وزارت امور خارجه نیوزیلند آمده است: «در راستای تحریم‌های جدید، نیوزیلند افراد و نهادهایی را از کره شمالی و رژیم اسلامی حاکم بر ایران هدف قرار می‌دهد که در انتقال کمک‌های نظامی به روسیه نقش دارند.»

پیترز گفت انتقال پهپادهای رژیم اسلامی به روسیه به جنگ غیرقانونی این کشور در اوکراین کمک می‌کند.

نیوزیلند در دو سال گذشته در دو نوبت ده فرد و شش نهاد مرتبط با رژیم اسلامی را که در ساخت و انتقال پهپادها به ورسیه دست داشتند تحریم کرده است.

نانایا ماهوتا، وزیر پیشین امور خارجه نیوزیلند در بیانیه‌ای گفته بود: «تامین و ساخت پهپادها برای روسیه تهدید علیه حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین است. این پهپادها غیرنظامیان و زیرساخت‌های حیاتی را هدف قرار می‌دهند که موجب ویرانی و رنج مردم اوکراین می شود.»

دور جدید تحریم‌ها علیه روسیه همچنین افرادی را هدف قرار می‌دهد که انتقال اجباری کودکان اوکراینی به روسیه و مناطق اوکراین که تحت اشغال روسیه است را تسهیل می‌کنند.

نیوزیلند از زمان اجرایی شدن «قانون تحریم‌های روسیه» که در پی تهاجم مسکو به اوکراین تصویب شد تحریم‌هایی را علیه بیش از ۱۷۰۰ فرد و نهاد اعمال کرده است.

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

خروج از نسخه موبایل