سه ایرانی در کانادا به رژیم اسلامی حاکم بر ایران برای دور زدن تحریم‌های آمریکا کمک کرده‌اند

0

شبکه سی‌بی‌سی کانادا در گزارشی تحقیقی اعلام کرد سه شهروند کانادایی ایرانی‌تبار به نام‌های سلیم هناره، خلیل هناره و سعید ترابی ابطحی، با همکاری دست‌کم هفت نفر دیگر در نقض تحریم‌های آمریکا و انجام معاملاتی به ارزش بیش از ۷۵۰ میلیون دلار به رژیم اسلامی حاکم بر ایران کمک کرده‌اند.

سی‌بی‌سی گزارش داد در حالی که دادگاهی در کالیفرنیا سلیم هناره، خلیل هناره و سعید ترابی ابطحی را به نقض تحریم‌های آمریکا متهم کرده، آنها در داخل کانادا با هیچ اتهامی مواجه نیستند و همچنان در فعالیت‌های صرافی و وام و معاملات املاک مشغول هستند.

در بخشی از اتهاماتی که وزارت دادگستری آمریکا علیه سلیم هناره مطرح کرده، آمده است که او برای خرید دو نفتکش برای رژیم اسلامی حاکم بر ایران به ارزش ۵۱ میلیون دلار کمک کرده است.

در این کیفرخواست آمده است که یک شرکت پتروشیمی در ایران دو میلیون و ۱۰۰ هزار دلار به شرکت سرمایه‌گذاری رسکو در امارات پرداخت کرده که سلیم هناره یکی از مالکان آن بوده است.

طبق این کیفرخواست، یک صرافی دیگر در هنگ‌کنگ به نام توتال اکسچینج نیز که هناره یکی از مالکان آن بوده، همین مقدار را به حساب کسی فرستاده که از طریق حسابی در یونان، برای خرید نفتکش برای رژیم اسلامی حاکم بر ایران کمک کرده است.

گری کلمنت، پلیس متخصص امور پولشویی در کانادا، به سی‌بی‌سی گفت: این افراد دارایی‌های خود را به نام همسران خود کرده و همچنان در کانادا به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند. این در حالی است که دولت کانادا باید از حضور این افراد نگرانی‌های بیشتری داشته باشد.

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

Exit mobile version