برای بار دوم تلاش برای رد صلاحیت پرزیدنت ترامپ شکست خورد

0

یک دادگاه منطقه‌ای در آمریکا پیشنهادی مبنی بر محروم کردن پرزیدنت ترامپ از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را رد کرد.

جان جی مک‌کانل، رئیس دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در رودآیلند، روز دوشنبه بیست و هفتم نوامبر، شکایت جان آنتونی کاسترو، نامزد کمتر شناخته شده جمهوری‌خواه را که به دنبال ردصلاحیت ترامپ از شرکت در انتخابات بود، رد کرد.

طبق نظرسنجی‌ها، پرزیدنت ترامپ نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه است و حدود شصت درصد از رای‌دهندگان حزب جمهوری‎خواه از او حمایت می‌کنند. پرزیدنت ترامپ ترامپ هم‌چنین در نظرسنجی‌ها در رقابت با جوبایدن، نامزد پیشتاز دموکرات‌ها نیز بیشترین حمایت رای‌دهندگان را بدست آورده است.

جان آنتونی کاسترو استدلال کرده است که ترامپ به دلیل اقدامات و سخنان خود در ششم ژانویه ۲۰۲۱ در شورش علیه ایالات متحده شرکت کرده است و باید طبق بند سه قانون از گرفتن پست دولتی سلب صلاحیت شود.

در ماه اکتبر، عالی‌ترین دادگاه آمریکا درخواست تجدیدنظر کاسترو را رد کرده بود.

در ماه‌های اخیر، دادگاه‌های چهار ایالت نیز درخواست وی را برای رد صلاحیت پرزیدنت ترامپ برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رد کرده‌اند. این دادگاه‌ها اعلام کرده‌اند که در زمینه درخواست‌های سیاسی تصمیم‌گیری نخواهند کرد.

استیون چونگ، سخنگوی پرزیدنت ترامپ، حکم روز دوشنبه دادگاه را یک پیروزی برای ستاد انتخاباتی رئیس جمهور سابق آمریکا دانست.

آقای چونگ در بیانیه‌ای در وب‌سایت کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ نوشت: «اوایل امروز (دوشنبه)، یک قاضی فدرال در رودآیلند، یکی دیگر از چالش‌های بی‌اهمیت اصلاحیه چهاردهم را برای واجد شرایط بودن ترامپ در انتخابات سال ۲۰۲۴ رد کرد. مردم آمریکا حق غیرقابل تعرض دارند تا به نامزد مورد نظر خود رای دهند، موضوعی که دموکرات‌ها و متحدان آن‌ها که این برنامه‌ها را علیه ترامپ هدایت می‌کنند، به وضوح با آن مخالف هستند. ترامپ معتقد است که رای‌دهندگان آمریکایی، نه دادگاه‌ها، باید تصمیم بگیرند که چه کسی در انتخابات سال آینده پیروز می‌شود و ما خواهان کنار گذاشتن سریع همه این چالش‌های دروغین رای‌گیری هستیم.»

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

Exit mobile version