سناتورهای آمریکایی خواستار تعلیق فوری مجوز امنیتی آرین طباطبایی شدند

0

سی سناتور جمهوری‌خواه در آمریکا در نامه‌ای خواستار شرح کاملی از «اقدامات» آرین طباطبایی، مقام‌ ایرانی‌تبار پنتاگون، که می‌گویند «با رژیم اسلامی حاکم بر ایران روابط نزدیکی دارد» شده‌اند.

آنها به گزارش اخیر نشریه آمریکایی سمافور از جمله درباره آرین طباطبایی که رئیس کارکنان دفتر معاون وزارت دفاع در امور «عملیات ویژه و مناقشه های کم شدت» است، اشاره کردند.

در آن گزارش اعلام شده است که چند ایرانی‌تبار در یک ابتکار عمل حکومت ایران برای تقویت چهره دولت این کشور و پیشبرد نگرش تهران در امور امنیت ملی شرکت داشتند.

در گزارش سمافور آمده است که اعضای این شبکه برای نوشتن مقاله یا حضور در رسانه‌ها یا کنفرانس‌ها با مصطفی ترک زهرانی از طریق ای‌میل «مشورت یا کسب تکلیف» می‌کردند و برخی از این ای‌میل‌ها را آقای زهرانی برای محمد جواد ظریف وزیر خارجه وقت رژیم اسلامی حاکم بر ایران می‌فرستاده است.

این گزارش می‌نویسد: «به عنوان مثال، آرین طباطبایی در مواردی مثل سفر به اسرائیل یا شرکت در کنفرانس‌ها از دولت ایران مشورت می‌گرفت.»

سناتورهای جمهوری‌خواه در نامه خود به پنتاگون می‌نویسند: «ای‌میل‌های درز کرده نشان می‌دهد که طباطبایی خواستار نظر دولت ایران درباره شرکت در کنفرانس‌ها شده بود و در مورد دعوت به یک جلسه کنگره برای اظهار نظر، پیشنهاد داده بود درباره آن با دولت ایران مشورت کند.»

این سناتورها نوشتند که آرین طباطبایی نباید موقعیت «حساس» خود در زمینه دفاع ملی را حفظ کند و خواستار تعلیق فوری مجوز امنیتی او شدند.

سناتورها پنتاگون را ترغیب کردند فورا مجوز امنیتی این مقام ایرانی‌تبار را تا زمان بررسی‌های بیشتر معلق کند، «همانطور که وزارت خارجه در مورد رئیس پیشین او، رابرت مالی، انجام داد.»

تام کاتن، جونی ارنست، ریک اسکات، چاک گراسلی، لینزی گراهام و جیم ریش از جمله امضاکنندگان این نامه هستند.

کمیسیون نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا هم پیشتر در نامه‌ای از لوید آستین، وزیر دفاع، خواسته بود به سوال‌هایی در مورد صدور مجوز امنیتی طباطبایی جواب بدهد.

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

Exit mobile version