نامه قانونگذاران آمریکایی به چهار کشور برای اقدام علیه سپاه پاسداران

0
75

ائتلافی متشکل از قانونگذاران هر دو حزب آمریکا روز پنجشنبه با ارسال نامه‌ای به سران کشورهای استرالیا، هند، انگلیس و کانادا از این کشورهای متحد واشنگتن خواسته‌اند سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های «تروریستی» قرار دهند.

۲۲ قانونگذار جمهوری‌خواه و دموکرات این نامه‌‌ها را که به صورت جداگانه خطاب به سران هر یک از چهار کشور نگاشته شده امضا کرده‌اند.

از ماه گذشته تا کنون قانونگذاران آمریکایی چندین اقدام مشابه با تمرکز بر سپاه انجام داده‌اند. به عنوان مثال روز سوم فروردین، ۱۲ سناتور جمهوری‌خواه به رهبری سناتور «جیمز ریش» سناتور جمهوری‌خواه ایالت «آیداهو» و عضو کمیته روابط خارجی سنا در نامه‌ای به «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار قرارگیری نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا شدند.

کمتر از ۲۰ روز بعد، یک گروه دو حزبی متشکل از ۱۳۰ قانونگذار آمریکایی بار دیگر در نامه‌ای به بورل از اتحادیه اروپا خواستار اقدام علیه سپاه پاسداران شدند.

روز ۲۵ فروردین‌ماه، تنها سه روز بعد از نامه ۱۳۰ قانونگذار به بورل یک قانونگذار آمریکایی با معرفی قطعنامه‌ای از اتحادیه اروپا خواسته سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های «تروریستی» آن اتحادیه قرار دهد.

یکی دیگر از فرماندهان فراجا کشته شد
مدیرعامل صندوق توسعه ملی از خالی بودن این صندوق خبر داد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!