سخنان خامنه ای در مورد ارسال پهپاد به روسیه از رسانه‌های رژیم حذف شد/ زلنسکی به خامنه‌ای اعتماد ندارم

0
105

همزمان با حذف سخنان علی خامنه‌ای، درباره «خطرناک بودن پهپادهای ایرانی» از خبرگزاری‌های حکومتی، رییس‌جمهوری اوکراین در واکنش به تکذیب ارسال پهپاد به روسیه از سوی مقام‌های تهران، گفت که آنان شلیک به هواپیمای اوکراینی را هم تکذیب کرده بودند.

خامنه‌ای روز چهارشنبه ۲۷ مهر گفت: «چند سال پیش می‌گفتند تصاویر تجهیزات پیشرفته‌ موشکی و پهپادی ایران فتوشاپ است. حالا می‌گویند پهپادهای ایرانی خیلی خطرناک است. چرا به فلان کس می‌فروشید، به فلان کس می‌دهید.» این بخش از سخنان خامنه‌ای از خبرگزاری‌های رژیم حذف شده اما همچنان روی وب‌سایت او قابل مشاهده است.

رژیم اسلامی حاکم بر ایران ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در تجاوز نظامی به اوکراین را تکذیب می‌کند.

ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهوری اوکراین اما در واکنش به تکذیب ارسال پهپاد به روسیه از سوی سران رژیم در تهران، به رد شلیک موشک به هواپیمای اوکراینی از سوی رژیم اسلامی حاکم بر ایران اشاره کرد و گفت: «من به رهبری ایران اعتماد ندارم.»

زلنسکی با اشاره به گزارش‌های مختلف درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در حمله به اوکراین گفت: «پس از چه اعتمادی می توانیم صحبت کنیم؟ ایران به آنان [روسیه] پهپاد می‌دهد. هر دو بر سر کشتار اوکراینی‌ها توافق کرده‌اند. این پول خونینی است که ایران به دست می‌آورد.»

او همچنین گفت که در یک ماه گذشته، نیروهای اوکراینی ۲۳۳ پهپاد انتحاری ساخت ایران را که در جنگ علیه این کشور از سوی روسیه به کار گرفته شده‌اند، سرنگون کرده است.

در همین حال واشینگتن پست گزارش داد ایران در حال آماده شدن برای افزایش ارسال مخفیانه تسلیحات سنگین خود به مسکو از جمله موشک‌های زمین به زمین است.

وزیرعلوم دولت رئیسی: در هر دانشگاه یک دفتر به نیروهای مسلح داده می‌شود
خبرگزاری فرانسه: تاکتیک های خلاقانه، اعتراضات ایران را زنده نگهداشته است

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!