ایالات متحده هواپیمای ساها رو به دلیل نقض قوانین صادرات تحریم کرد

0
54

وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا، دوشنبه گذشته اعلام کرده بود سه فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ متعلق به شرکت‌های هواپیمایی رژیم حاکم بر ایران که به روسیه خدمات باری ارائه می‌کنند را در فهرست سیاه مربوط به هواپیماهای ناقض قوانین کنترل صادارات ایالات متحده قرار داده است.

اداره امنیت و صنعت وزارت بازرگانی آمریکا در آن اطلاعیه گفته بود اقدام به شناسایی چند هواپیمای تحت کنترل شرکت‌های هواپیمایی ماهان، فارس‌ ایر قشم و ایران‌ایر کرده که با نقض قوانین صادرات وضع‌شده علیه صادرات مواد حساس به مسکو اقدام به ارسال کالاهایی از جمله قطعات الکترونیکی به روسیه کرده‌اند.

چهارمین هواپیما که امروز در فهرست تحریم قرار گرفته متعلق به شرکت هواپیمایی ساها است. این هواپیما بدون کسب مجوز از وزارت بازرگانی به روسیه پرواز کرده است.

رویترز هفته گذشته گزارش داده بود در حال حاضر ۱۸۳ فروند هواپیما به دلیل نقض قوانین صادراتی آمریکا در این فهرست قرار گرفته‌اند.

طبق توضیحات وب‌سایت وزارت بازرگانی ایالات متحده شرکت‌ هایی که مشمول لغو «امتیازات صادراتی» می‌شوند قادر به مشارکت مستقیم یا غیرمستقیم در مبادله آن دسته از کالاها، نرم‌افزارها یا فناوری‌های صادراتی آمریکا که واشنگتن قوانینی برای صادرات آنها در نظر گرفته، نخواهند بود.

سی‌ان‌ان: اعتراضات امسال ایران بی سابقه است
آلمان خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه رژیم حاکم بر ایران شد/ فرانسه سرکوب ایرانیان را محکوم کرد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!