بیانیه سه قدرت اروپایی؛ برنامه اتمی رژیم حاکم بر ایران فاقد توجیه غیرنظامی است

0
36

بریتانیا، آلمان و فرانسه در بیانیه‌ای وضعیت فعلی گسترش برنامه اتمی رژیم اسلامی حاکم بر ایران را «فاقد توجیه غیرنظامی» خوانده و اعلام کردند به دلیل ناکام ماندن تهران در انعقاد توافق، با شریکانشان در مورد بهترین روش برای مقابله با تشدید تنش و تهدیدهای اتمی ایران مشورت خواهند کرد.

این سه کشور اروپایی اعلام کردند در بسته نهایی ارائه‌ شده از سوی هماهنگ‌کننده مذاکرات احیای برجام، تغییراتی در متون قبلی ایجاد شده بود که حداکثر میزان انعطاف‌پذیری طرف غربی بوده است.

در اطلاعیه منتشر شده از سوی بریتانیا، آلمان و فرانسه، اعلام شده است که با این حال، رژیم حاکم بر ایران ترجیح داده است «از این فرصت دیپلماتیک تعیین کننده استفاده نکند» و در عوض به توسعه برنامه اتمی خود، بسیار فراتر از آن‌چه بر اساس دلایل غیرنظامی قابل توجیه است، ادامه دهد.

آن‌ها تاکید کرده‌اند طرفین در حال نزدیک‌تر شدن به توافق بوده‌اند اما رژیم حاکم بر ایران موضوعات پادمانی را بازگشایی کرده است.

سه قدرت اروپایی تاکید کرده‌اند که برجام به هیچ وجه نمی‌تواند بهانه‌ای باشد تا ایران از تعهدات الزام‌آور قانونی خود در رابطه با منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای شانه خالی کند و باید درباره منشا اورانیوم پیدا شده در سایت‌های خود به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توضیح فنی معتبر بدهد.

یکی از اختلافات مهم ایران و آژانس تحقیقات این نهاد در مورد منشاء مواد هسته‌ای اعلام نشده در سه تاسیسات هسته‌ای است.

ایران در تازه ترین واکنش علنی خود به طرح پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای برجام گفت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید «بازرسی با انگیزه سیاسی» از برنامه‌های هسته‌ای این کشور را متوقف کند.

تبلیغ وی‌پی‌ان شرکت پسر فرمانده ارشد سپاه پاسداران در مجموعه توانا
بزرگ‌ترین محموله هروئین آلمان کشف شد؛ مبدا ایران است

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!