واکنش ناتو به حمله سایبری رژیم اسلامی حاکم ‌بر ایران به آلبانی

0

یک روز پس از اعلام رسمی قطع روابط میان تیرانا و تهران، ناتو در واکنش به حمله سایبری رژیم اسلامی حاکم بر ایران به آلبانی اعلام کرد؛ با در نظر گرفتن پاسخ‌های دسته‌جمعی احتمالی، از اعضای خود حمایت خواهد کرد. همزمان رژیم خامنه ای مدعی رفتار بد آلبانی با اعضای سفارت خود شد.

ناتو روز پنجشنبه با صدور اطلاعیه‌ای حمله سایبری های رژیم ملاهای حاکم بر ایران به آلبانی را محکوم و اعلام کرد از این عضو خود حمایت می‌کند.

در اطلاعیه ناتو آمده است: «ما به افزایش آمادگی خود در برابر حملات سایبری ادامه خواهیم داد و از یکدیگر برای دفاع در برابر تهدیدات سایبری، از جمله با در نظر گرفتن پاسخ‌های دسته‌جمعی احتمالی، حمایت خواهیم کرد.»

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم اسلامی اما نسبت به آن‌چه «تعامل نامناسب مقامات محلی در تیرانا با سفارت رژیم خامنه ای و اعضای آن» خواند، ابراز نگرانی کرد.

کنعانی روز پنج‌شنبه ۱۷ شهریور ۲۷۰۱ در این زمینه گفت: «چنانچه مطالب عنوان شده به نقل از منابع رسانه‌ای مقرون به صحت باشد، رفتاری مغایر با حقوق بین‌الملل و کنوانسیون وین راجع به حقوق دیپلماتیک بوده و مسئولیت‌های ناشی از نقض آن بر عهده دولت تیرانا است.

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

Exit mobile version