وزیرامورخارجه اسرائیل به اسرائیلی ها: فوری از ترکیه خارج شوید

0
30

وزیرامور خارجه اسرائیل در توییترش از شهروندان اسرائیلی خواست فوری ترکیه را ترک کنند. یاییر لاپید نوشت: در پی حوادث هفته های اخیر در ترکیه و پس از یک سلسله تلاش برای حملات تروریستی رژیم حاکم بر ایران علیه اسرائیلی هایی که برای تعطیلات به استانبول رفته اند، از اسرائیلی ها می خواهیم که این شهر را در اسرع وقت به مقصد اسرائیل ترک کنند.

وی در ادامه نوشت: سازمان‌های امنیتی اسرائیل، وزارت امور خارجه، دفتر نخست‌وزیر، و همه ما در هفته‌های اخیر در تلاشی بی سابقه شرکت کرده‌ایم تا جان اسرائیلی‌ها را نجات دهیم. برخی از آنها به اسرائیل بازگشتند درحالیکه نمیدانند تا چه حد جانشان در خطر بود.

لاپید می افزاید: رژیم اسلامی حاکم بر ایران عمدا شهروندان اسرائیلی را برای ربودن یا قتل انتخاب می کند. این یک خطر واقعی و فوری است. اگر پرواز به استانبول را برنامه ریزی کرده اید – لغو کنید. هیچ تعطیلاتی ارزش زندگی شما و عزیزانتان را ندارد. به دستورالعمل هایی که صادر می کنیم گوش دهید، ما به طور مداوم دستورالعمل ها را با توجه به ارزیابی وضعیت به روز می کنیم.

وزیرامور خارجه اسراییل در ادامه نوشت: مایلم از دولت ترکیه به خاطر تلاشی که برای حفاظت از جان شهروندان اسرائیلی انجام می دهد تشکر کنم. صنعت توریسم ترکیه برای هر دو کشور مهم است، اما آنها نیز می‌دانند که خطراتی وجود دارد که نباید اتفاق بیفتد.

همچنین می‌خواهم به رژیم اسلامی حاکم بر ایران پیامی بدهم: هر کسی که به اسرائیل آسیب بزند، هر کجای دنیا باشد، در امان نخواهد بود.

امیدواریم که خطر در مورد سفر اسرائیلی ها به ترکیه طولانی مدت نباشد. این فصل توریستی است و تمام تلاش ها برای ایجاد امنیت در مدت کوتاهی انجام خواهد شد که به اسرائیلی ها اجازه می دهد به ترکیه بازگردند و از زیبایی های این کشور لذت ببرند. تا آن زمان، اخطار پابرجاست و من از هر کسی که برای پرواز برنامه ریزی کرده است می خواهم مقصدهای دیگری را پیدا کند. متشکرم.

همکاری اطلاعاتی-امنیتی ترکیه و اسرائیل علیه تیم آدم‌ربایی سپاه پاسداران در استانبول
کشته شدن زنجیره ای اعضای سپاه پاسداران در داخل ایران ادامه دارد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!