سازمان “ اتحاد علیه ایران هسته” از شش بانک چینی خواست ارتباط با رژیم حاکم بر ایران را قطع کنند

0

سازمان «متحد علیه ایران هسته‌ای»، از گروه‌های اصلی مخالف برجام مستقر در واشینگتن، از شش بانک چینی که آن‌ها را به همکاری با رژیم حاکم بر ایران برای دور زدن تحریم‌های آمریکا متهم کرده، خواست به همکاری‌های مالی خود با جمهوری اسلامی پایان دهند.

این سازمان که تمرکز ویژه‌ای بر ردیابی فروش نفت ایران و انتقال درآمد حاصل از آن به ایران دارد، روز جمعه ۱۳ خرداد، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در تماس با شش بانک‌ چینی از آن‌ها خواسته است هرگونه عملیات تجاری مرتبط با شرکت‌ها یا بانک‌های ایرانی را متوقف کنند.

به‌گفته سازمان «متحد علیه ایران اتمی»، در این شش بانک چینی، حساب‌هایی به دلار آمریکا فعال است که ردیابی صاحبان آن‌ها به برخی شرکت‌های یا بانک‌های ایرانی‌ می‌رسد.

در این زمینه، مارک دی والاس، مدیر عامل این سازمان، هم با اشاره به این‌که چین سال‌هاست که از تحریم‌های آمریکا علیه رژیم حاکم بر ایران چشم‌پوشی می‌کند، «فقدان پاسخ قاطعانه» ایالات متحده نسبت به «روابط گرم و پایدار تهران و چین» را عامل اطمینان‌بخش به مؤسسات مالی چین برشمرده تا «تصور کنند کمک به بزرگ‌ترین دولت حامی تروریسم در جهان هیچ پیامدی ندارد».

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

Exit mobile version