نیویورک تایمز: اسرائیل به آمریکا اطلاع داده که نایب رییس واحد سری سپاه پاسداران را کشته است

0

روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از یک مقام اطلاعاتی گزارش داد که اسرائیل به ایالات متحده گفته است که این کشور در کشته شدن حسن صیاد خدایی، از فرماندهان سپاه پاسداران، دست داشته است.

این گزارش که روز چهارشنبه ۴ خرداد منتشر شده است، می‌گوید مقامات اسرائیل به آمریکایی‌ها گفته‌اند که «این اقدام هشداری به رژیم ایران بوده تا عملیات‌های یک گروه سری در نیروی قدس را که از آن با عنوان واحد ۸۴۰ نام برده می‌شود، متوقف کند.»

نیویورک‌تایمز به نقل از مقامات دولتی، نظامی و اطلاعاتی می‌نویسد «ماموریت واحد ۸۴۰ ربایش و ترور خارجی‌ها در سراسر جهان از جمله شهروندان و مقامات اسرائیلی است.»

در این گزارش آمده است: “مقام‌های اسرائیلی گفتند که سرهنگ پاسدار خدایی معاون فرمانده واحد ۸۴۰ بود و در برنامه‌ریزی نقشه‌های فرامرزی علیه شهروندان خارجی از جمله اسرائیلی‌ها دست داشت. آنها گفتند که او مسئول عملیات این واحد در خاورمیانه و کشورهای همسایه ایران بود و در دو سال گذشته در تلاش برای انجام حملات تروریستی علیه شهروندان اسرائیلی، اروپایی و آمریکایی و مقام های دولتی در کلمبیا، کنیا، اتیوپی، امارات متحده عربی و قبرس دست داشت.” این روزنامه اشاره می‌کند که ایران هرگز به وجود واحد ۸۴۰ اذعان نکرده است.

پیشتر سه شبکه تلویزیونی و روزنامه‌های اسرائیلی گزارش دادند که سرهنگ پاسدار خدایی مسئول سازماندهی عملیات علیه اسرائیلی‌ها در گوشه و کنار دنیا بوده است.

نیویورک تایمز اشاره می‌کند که هرچند صیاد خدایی در خارج از سپاه چهره ای شناخته شده نبود اما او هم مانند اعضای ارشد نیروی قدس لقب خاص خود را داشت: یک کانال تلگرامی وابسته به نیروی قدس نوشت که در میدان نبرد از او به عنوان “سرهنگ شکار” نام برده می شد.

براساس این گزارش دو فرد وابسته به سپاه پاسداران که نخواستند نامشان فاش شود تصویر متفاوتی از این عضو سپاه پاسداران ارائه کرده‌اند.

“آنها گفتند که او یک کارشناس لجستیکی بود که نقشی مهم در انتقال پهپاد و فناوری موشکی به جنگجویان در سوریه و شبه‌نظامیان حزب‌الله تحت امر ایران داشت. او همچنین مشاور تاکتیکی شبه‌نظامیانی در سوریه بود که ایران آموزش می‌دهد و مسلح می‌کند.”

این روزنامه در مورد اهمیت صیاد خدایی برای سپاه می‌نویسد که اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس، در مراسم خاکسپاری او در روز سه‌شنبه در تهران شرکت کرد.

نیویورک تایمز به نقل از مقام‌های اطلاعاتی و نظامی اسرائیل می‌نویسد که طرح هدف گرفتن سرهنگ خدایی ممکن است به ژوئیه ۲۰۲۱ برگردد، زمانی که عوامل اسرائیل یک فرد به نام منصور رسولی را در ارومیه ربودند.

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

Exit mobile version