سفر وزیر دفاع چین به تهران در سکوت خبری!

0
76

صبح چهارشنبه ۷ اردیبهشت/۲۷ آوریل، ژنرال وی فنگ‌هه وزیر دفاع چین وارد تهران شد و در آغاز با سرتیپ محمدرضا قرایی آشتیانی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری‌های رژیم حاکم بر ایران “ارتشبد وی فنگ هه به‌منظور گفتگو با مقامات نیروهای مسلح رژیم حاکم بر ایران وارد تهران شد… قرار است که وی در خصوص آخرین تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای و راه‌های ارتقای سطح تعاملات نیروهای مسلح، روابط دوجانبه و موضوعات مورد علاقۀ دو کشور گفتگو کند”. هیچ رسانه ای این “موضوعات مورد علاقه” را شفاف نکرده است.

با اینحال، سفر وزیر دفاع، و نه وزیر خارجۀ چین به تهران این فرض را به وجود آورده که هدف اصلی گفتگوها، خرید اسلحۀ چینی و افزایش همکاری‌های نظامی و امنیتی دو کشور است.

بعدازظهر چهارشنبه، وزیر دفاع چین با ابراهیم رئیسی و سپس سرلشکر محمد باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح رژیم، دیدارهای جداگانه داشت. از این دیدارها نیز جز چند عکس رسمی چیز دیگری منتشر نشده است.

طبق گزارش نشریه انگلیسی پترولیوم اکونومیست (Petroleum Economist) حدود ۵۰۰۰ پرسنل نظامی چینی برای محافظت از قرارداد ۲۸۰ میلیارد دلاری (۴۳۸۲ میلیارد ریالی) در حوزه نفت، گاز، و پتروشیمی، در خاک ایران مستقر شدند. شراکت استراتژیک چین و رژیم حاکم بر ایران در حالی صورت می گیرد که هر دو کشور نسبت به ایالات متحده محتاطانه عمل می کنند. لازم به ذکر است که قرارداد میان چین و رژیم حاکم بر ایران بسیار یادآور قرارداد اقتصادی کریدور بین چین و پاکستان است. قراردادی که طی آن چین میلیاردها دلار بر انرژی، حمل و نقل، و بخش های دیگر سرمایه گذاری کرد تا اقتصاد نوپای پاکستان را ارتقا ببخشد.

فرمانده ارشد سپاه پاسداران، لغو تحریم‌ها در ازای توقف پیگیری انتقام قاسم سلیمانی را رد کرد
محمد رسول‌اف: اعدام در ایران، کشتن سازمان‌یافته است

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!