قتل شش اولیگارش روس از آغاز تجاوز روسیه به اوکراین

0

از ابتدای تجاوز روسیه به اوکراین، جنازه‌ شش اولیگارش‌ روس در خانه‌هایشان پیدا شده است.

در پایان ژانویه جسد لئونید شولمان یک مدیر ارشد گازپروم که شریان مچ دستش بریده شده بود به همراه یادداشتی که پلیس روسیه آن را دلیل خودکشی می‌داند، در حمام ویلای جنگلی‌اش در حومه سنت‌پیترزبرگ پیدا شد.

در ۲۵ فوریه الکساندر تیولیاکوف، یک مدیر ارشد دیگر از گازپروم باز هم با یک یادداشت، در پارکینگ ویلای جنگلی‌اش در حومه سنت‌پیترزبرگ حلق آویز شده بود.

‏در ۲۸ فوریه، میخاییل تولتسوشیا اوکرایینی‌ الاصل، میلیاردر نفتی ساکن ساری Surrey، انگلیس، در پارکینگ خانه اش حلق آویز شده، پیدا شد.

در ۲۴ مارس، اجساد کارد آجین واسیلی ملنیکوف میلیاردر، همسر و دوفرزند ۱۰ و ۴ ساله‌اش در آپارتمان چندمیلیون‌دلاری آنها در نیژنی نووگرود پیدا شد. به گفته پلیس، واسیلی همسر و فرزندان و سپس خودش را با چاقو کشته است.

در ۱۸ آپریل، اجساد گلوله خورده ولادیسلاو اوایف، معاون گازپروم بانک، و همسر و دختر ۱۳ ساله‌اش در آپارتمان چندمیلیون دلاری آنها در مسکو پیدا شد، درحالی که یک اسلحه کمری در دست اوایف بود. پلیس معتقد است او همسر و دختر و سپس خودش را کشته است.

۲۵ آپریل، ویکتور ولوبوئف اوکرایینی‌الاصل، معاون کازپروم بانک (بعد از مرگ ولادیسلاو آوایف)، به اوکراین گریخت و به نیروهای مدافع میهنی پیوست. او در گفتگو با Insider، گفته معتقد است همکارش ولادیسلاو اوایف به قتل رسیده است.

در همان روز، جسد حلق‌آویز شده سرگئی پروتوسنایا، مدیر سابق نوواتک، دومین تولیدکننده گاز روسیه، در ویلایی در اسپانیا پیدا شد. همسر و دختر او در بستر کارد آجین شده بودند.

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

Exit mobile version