رویترز: مشارکت اسرائیل در طرح انتقال گاز کردستان عراق دلیل اصلی حمله موشکی سپاه پاسداران به اربیل بود

0
58

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه هشتم فروردین در گزارشی اختصاصی به نقل از مقامات ترکیه و عراق خبر داد که یکی از دلایل حمله موشکی سپاه پاسداران به شهر اربیل، مشارکت اسرائیل در طرح انتقال گاز طبیعی از کردستان عراق به ترکیه و اروپا بوده است.

حمله موشکی سپاه پاسداران به اهدافی در شهر اربیل به‌دلیل شدت آن و پذیرش علنی مسئولیت این حمله از سوی رژیم‌ حاکم بر ایران دولت‌های منطقه را متعجب کرد. سپاه پاسداران گفت هدف این حملات «مرکز راهبردی موساد» در شهر اربیل بوده است و به تلافی حملات اسرائیل به سوریه انجام شد که در آن دو افسر سپاه پاسداران کشته شدند.

اما اهداف این حملات باعث تعجب مقامات عراقی و کارشناسان شد. اکثر دوازده فروند موشکی که توسط سپاه پاسداران شلیک شد به ویلای یک سرمایه‌گذار اهل کردستان عراق اصابت کرد که در حوزه انرژی کار می‌کند.

مقامات عراق و ترکیه که حاضر نشدند نام‌شان در گزارش قید شود به خبرگزاری رویترز گفتند این حمله پیام چند منظوره‌ای به متحدان آمریکا در سطح منطقه بود ولی یکی از دلایل اصلی آن مشارکت اسرائیل در طرح انتقال گاز از کردستان عراق به سوی ترکیه و اروپا بوده است.

یک مقام امنیتی عراقی گفت: «اخیرا مقامات و کارشناسان آمریکایی و اسرائیلی برای گفتگو در مورد احداث خط لوله انتقال گاز کردستان عراق به ترکیه دو بار در این ویلا ملاقات کرده بودند».

سید جلال ساداتیان: کشته شدن نیروهای ایرانی در سوریه را باید از چشم روسیه دید
آرزوی حجاریان برای ایرانیان در قرن ۲۸

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!