اکسیوس: رژیم اسلامی حاکم بر ایران شروط آمریکا برای خارج کردن سپاه پاسداران از لیست گروه های تروریستی را نپذیرفت

0

وب‌سایت آمریکایی اکسیوس شامگاه چهارشنبه، سوم فروردین، به نقل از «دو منبع مطلع آمریکایی» و یک مقام رسمی اسرائیلی نوشت که رژیم اسلامی حاکم بر ایران شرط آمریکا برای حذف نام سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی را نپذیرفته است.

به نوشته اکسیوس، در حالی که توافق برای احیای برجام «تقریبا کامل شده» درخواست سران رژیم حاکم بر ایران از بایدن برای پاک کردن نام سپاه از فهرست تروریستی، یکی از آخرین اختلافات باقی‌مانده میان تهران و واشینگتن است.

بر اساس این گزارش، رابرت مالی، نماینده ویژه بایدن در امور ایران، در مذاکراتی که به صورت غیرمستقیم با ایران و توسط انریکه مورا، هماهنگ‌کننده امور دیپلماتیک اتحادیه اروپا انجام داده، درخواست سران رژیم حاکم بر ایران برای حذف نام سپاه از سیاهه ترور را مورد بحث قرار داد.

اکسیوس اضافه کرد که یکی از پیشنهادهای مطرح شده از سوی آمریکا در مذاکرات غیرمستقیم این بود که ایران به کاهش تنش در منطقه تعهد بدهد.

اما دو منبع مطلع آمریکایی و یک مقام اسرائیلی به گزارشگر اسرائیلی وب‌سایت اکسیوس گفتند که مقامات رژیم حاکم بر ایران به جای تعهد دادن به اعلام عمومی این‌امر که تنش در منطقه کاهش خواهد یافت، پیشنهاد کرده‌ که یک نامه ضمنی غیرعلنی در این باره به دولت آمریکا ارائه کند.

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

Exit mobile version