زلنسکی به پارلمان آلمان: دیوار بین ما و اروپا را خراب کنید

0
50

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهوری اوکراین، در سخنرانی ویدیویی برای پارلمان آلمان خواستار تحریم بیشتر روسیه شد و با تکرار خواسته این کشور برای عضویت در اتحادیه اروپا گفت: دیوار بین ما و اروپا را خراب کنید.

زلنسکی روز پنجشنبه ۲۶ اسفند در سخنرانی‌اش برای نمایندگان بوندستاگ آلمان گفت برخی تحریم‌ها و کمک‌ها برای توقف جنگ اوکراین خیلی دیر انجام شد و هنوز تحریم‌ها برای توقف حمله روسیه کافی نیست.

این بازیگر سابق با مقایسه تلویحی خود با رونالد ریگان، رییس جمهور سابق آمریکا که او نیز پیشینه بازیگری داشت، گفت: «ریگان در برلین خطاب به مقامات شوروی گفت دیوار برلین را خراب کنید. من هم به صدراعظم آلمان می‌گویم دیوار بین ما و اروپا را خراب کنید.»

زلنسکی همچنین برای چندمین بار خواستار ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین و پذیرش عضویت این کشور در اتحادیه اروپا شد.

او با تاکید بر اینکه در این سه هفته ۱۰۸ کودک در اوکراین کشته شدند گفت: «تنها چیزی که از آسمان بر ما می‌بارد بمب‌ها و راکت‌های روسی است.»

روسیه روز چهارشنبه در یک حمله هوایی ساختمان تئاتری را در شهر ماریوپل هدف قرار داد که گفته می‌شود صدها نفر در آن پناه گرفته بودند اما گزارشی درباره تلفات این حمله منتشر نشده است.

روز چهارشنبه جو بایدن، ولادیمیر پوتین را «جنایتکار جنگی» خواند؛ سخنگوی کرملین این عبارت را «یک لفاظی ناپذیرفتنی و نابخشودنی» دانست.

وحشت رئیس کل دادگستری استان خوزستان از افزایش ۱۲۰ درصدی قاچاق اسلحه در خوزستان
بایدن، پوتین را یک “دیکتاتور قاتل” خواند

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!