وحشت رئیس کل دادگستری استان خوزستان از افزایش ۱۲۰ درصدی قاچاق اسلحه در خوزستان

0
114

حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی، رئیس کل دادگستری استان خوزستان، در نخستین نمایشگاه دستاوردهای جامعه اطلاعاتی در حوزه سلاح و مهمات غیر مجاز استان خوزستان که در اهواز، گفت: کسی که اسلحه جنگی می‌گیرد و وارد جمعی می‌شود و تیراندازی می‌کند به قصد مقابله با نظام است و حکم او محاربه با نظام است. وی تایید کرد که برای کنترل سلاح در خوزستان جلسات متعددی با سران عشایر استان خوزستان داشته‌اند.

فرمانده انتظامی خوزستان، سردار پاسدار سید محمد صالحی در خصوص عملکرد پلیس در مقابله با سلاح غیرمجاز در کنفرانس خبری گفته است: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۴ باند قاچاق سلاح و مهمات غیرمجاز در سطح استان شناسایی و منهدم شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۲۰ درصد افزایش انهدام باندهای قاچاق سلاح را داشته‌ایم.

وی افزود: ۳۵ مرحله طرح جمع آوری سلاح و مهمات غیرمجاز را در سطح استان خوزستان اجرایی و عملیاتی کردیم که حاصل آن کشف ۴ هزار و ۹۲ قبضه انواع سلاح جنگی و شکاری و ۱۰۰ هزار فشنگ بوده است.

فرمانده انتظامی استان خوزستان با اشاره به اینکه در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۱ درصد افزایش کشف سلاح جنگی داشته‌ایم، گفت: در سال جاری تعداد ۳ هزار و ۷۵ نفر از قاچاقچیان سلاح و مهمات، دارندگان سلاح غیرمجاز و حمل کنندگان سلاح غیرمجاز توسط همکاران ما شناسایی و دستگیر شدند.

همچنین، فرمانده انتظامی استان فارس سردار پاسدار حبیبی از انهدام ۱۳ باند قاچاق سلاح در استان فارس و دستگیری یک هزار و ۵۳۷ قاچاقچی و حاملان سلاح در این خصوص طی یازده ماهه سال جاری، از دیگر موارد مهمی بود که فرمانده انتظامی استان فارس آن‌ها را رسانه‌ای کرد.

فرمانده ناجا در استان کرمانشاه، سردار پاسدار علی اکبر جاویدان در کنفرانس خبری خبر از عملیات کشف سلاح قاچاق در دالاهو میدهد و میگوید: ماموران پلیس امنیت عمومی “دالاهو” با انجام کارهای اطلاعاتی از فعالیت یک باند قاچاق که تعدادی اسلحه را از کشورهای همسایه وارد کرده بود مطلع و رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند. در بازرسی های انجام شده از خودرو قاچاقچیان ۱۱ قبضه کلت کمری و ۲۱ تیغه خشاب کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کردستان نیز از انهدام باند قاچاق اسلحه و کشف ۲۸ قبضه سلاح در یک عملیات هدفمند پلیسی توسط ماموران انتظامی شهرستان “بیجار” خبر داد.

فرار اولیگارش های روس از مسکو به دبی
زلنسکی به پارلمان آلمان: دیوار بین ما و اروپا را خراب کنید

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!