اتحاد لبنانی ها برای پایان دادن به تسلط رژیم اسلامی حاکم بر ایران بر کشورشان

0
67

همزمان با راه‌اندازی «شورای ملی پایان دادن به اشغالگری ایران» در لبنان، فارس سعید، نماینده پیشین پارلمان، دلیل اصلی وضعیت بحرانی امروز لبنان را «اشغال» این کشور از سوی رژیم اسلامی حاکم بر ایران معرفی کرد.

فارس سعید که هماهنگ‌کننده نیروهای جنبش مردمی ۱۴ مارس است، به روزنامه الشرق الاوسط گفته که بیش از ۲۰۰ شخصیت لبنانی، «شورای ملی پایان دادن به اشغالگری ایران در لبنان» را راه‌اندازی کرده‌اند تا راه‌حلی برای بحران «ناشی از اشغال لبنان توسط ایران» بیابند.

فارس سعید، نماینده پیشین پارلمان، به صراحت گفته است: «ما فکر می‌کنیم که بحران ملی که لبنان بر اثر آن از نظر اقتصادی، سیاسی، معیشتی، مالی و دیپلماتیک در حال فروپاشی است، به دلیل اشغال این کشور توسط ایران» است.

وی در توییت‌هایی رژیم اسلامی حاکم بر ایران را به اخلال در روند دولت‌سازی در لبنان از طریق گروه مسلح حزب‌الله لبنان متهم کرده و گفته است رژیم حاکم بر ایران به واسطه این گروه، نهادهایی را که مسئول حل مشکلات مردم لبنان بوده‌اند تضعیف و سعی کرده مشکلات داخلی این کشور را به شیوه‌های «سنتی» رفع و رجوع کند.

* ائتلاف ۱۴ مارس را سعد حریری، فرزند رفیق حریری، نخست وزیر پیشین این کشور، یک ماه پس از ترور پدرش و در مخالفت با حضور نظامی سوریه در لبنان تشکیل داد.

شریعتمداری: شعار ” نه شرقی نه غربی” مال قدیم بود
وحشت خامنه ای از نظرسنجی های کنگره ملی ایرانیان در کلاب هاوس

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!