۳.۵میلیارد دلار از پول‌های رژیم آزاد شده اما دلاری وارد ایران نشد

0
59

اسراییل هیوم، نشریه پرنفوذ اسراییلی، نوشته «آزادی ۳.۵میلیارد دلار از پول نفت بلوکه شده رژیم اسلامی حاکم بر ایران پاسخی‌ بوده به درخواست اخیر وزیر خارجه رژیم برای آزادسازی ۱۰میلیارد دلار از اموال بلوکه‌شده رژیم به‌عنوان شرط بازگشت به مذاکرات.» با انتشار این خبر این نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، برنامه دیدارش با رابرت مالی، نماینده دولت بایدن در امور ایران، را برهم زد.

بنابر این گزارش دولت بایدن قصد دارد به توافقی بسنده کند که از توافق برجام هم محدودتر است و تنها دو جزء دارد: حذف تحریم‌های بین‌المللی کنونی علیه رژیم اسلامی حاکم بر ایران در ازای تنها توقف غنی‌سازی اورانیوم از سوی رژیم.

با این حساب زیرساخت‌های پیشرفته برای غنی‌سازی اورانیوم برچیده نمی شود، ۲۵ کیلوگرم اورانیومی که رژیم اسلامی حاکم بر ایران قبلا با کنارگذاشتن تعهدهای برجامی‌ تا۶۰درصد غنی کرده و برنامه هسته‌ای رژیم دست‌نخورده می‌ماند و به فعالیت‌های منطقه‌ای رژیم توجهی نمی‌شود.

سخنان امروز خطیب‌زاده در خصوص آزاد سازی پول بلوکه شده نشان میدهد دلارها پیش از رسیدن به ایران، خرج شده است: « ما منابع متعددی در خارج از کشور داشتیم. ما در حال آزادسازی تدریجی آن‌ها هستیم. همین که امروز کالای اقتصادی وارد کشور می‌شود یعنی همه این‌ها به تدریج وارد می‌شوند.»

خبرنگاری که قتل مبینا سوری را به دست همسر آخوند‌اش فاش کرد، باید ۱۱ماه زندان برود
بشار اسد واردات خودرو از ایران را ممنوع کرد

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!