هشدار الیوت آبرامز به دولت بایدن در مورد رژیم اسلامی حاکم بر ایران

0
37

الیوت آبرامز، نماینده ویژه وزارت خارجه دولت پیشین ایالات متحده در امور ایران و ونزوئلا فاش کرد که تحرکات اداری اخیر دولت جو بایدن، که نشانگر در پیش گرفتن خط مشی ملایم‌تری در قبال تهدیدات رژیم ایران است، کاری بسیار خطرناک و نامعقول به شمار می‌رود.

این سیاستمدار کارکشته در مقاله‌ای وبگاه «نشنال ریو یو» نوشت: به نظر می‌رسد سازمان امنیت خارجی آمریکا (سی آی ای) در حال کاهش توانایی‌هایی خود برای مقابله با تهدیدهای رژیم ایران است.

به گفته آقای آبرامز، دولت بایدن قصد دارد «مرکز ماموریت ایران» در سازمان امنیت خارجی را منحل و مدیر افسانه‌ایش «مایک دی‌اَندریا» را بازنشسته کند، پیامی که این کار ارسال می‌کند این است که دولت بایدن توجه کمتری به رژیم ایران خواهد کرد و رویکرد ملایم‌تری نسبت به آن در پیش خواهد گرفت.

به گفته وی این دقیقا بدترین زمان برای ارسال چنین پیامی است چرا که رژیم ایران نه تنها مدام «معاهدهٔ اوباما» را نقض می‌کند، بلکه «معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای» را هم زیر پا می‌گذارد، و به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه دسترسی به تاسیسات هسته‌ای خود را نمی‌دهد. به گفته آبرامز روز به روز بیشتر روشن‌ می‌شود که رژیم ایران قصد بازگشت به برجام را ندارد.

آبرامز در مقاله خود هشدار می‌دهد که مشکل جدی‌تر این است که «پیام ارسالی» شاید حس دقیقی از سیاست دولت بایدن در برابر رژیم ایران ارائه دهد. به گفته وی رفتار رژیم ایران مدام بدتر می‌شود اما هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه دولت بایدن عزمش را جزم کرده باشد تا گام‌های جدی‌تری برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای بردارد، دیده نمی‌شود.

آبرامز در پایان می‌گوید: ظاهرا اوهام احیای برجام به سختی از بین می‌روند و به نظر می‌رسد دولت بایدن حاضر است دست به هر کاری بزند تا از این کار جلوگیری کند که با اتخاذ مواضع سخت‌گیرانه، باعث مقایسه مواضع خود با موضع فشار حداکثری دولت پرزیدنت ترامپ شود.

توهین بیژن نوباوه به مردم: اگر با طرح صیانت مخالفید؛ نادانید یا فاسد
فرمانده یگان ویژه نیروی سرکوبگر انتظامی: ناآرامی‌های سال ۹۶ را در دوهفته جمع کردیم

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!