امیرعبداللهیان: از کمک به لبنان دریغ نخواهیم کرد

0
52

امیرعبداللهیان پس از مسکو وارد بیروت شد و در بدو ورودش گفت: «از لبنان با صدای بلند اعلام می‌کنیم که ایران به حمایت‌های خود از لبنان ادامه خواهد داد. برای شکستن تحریم‌های لبنان با تمام توان در کنار مردم لبنان خواهیم ماند». پیشتر نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان گفته بود که اقدام رژیم اسلامی حاکم بر ایران، نقض حاکمیت ملی لبنان محسوب می‌شود.

امیرعبداللهیان در خصوص گفتگوی آنتونی بلینکن و سرگی لاوروف نیز گفت: «در صورت وجود نیت واقعی در طرف‌های مقابل برجام و بازگشت همه به تعهدات، ایران هم به تعهدات خود باز خواهد گشت. در این موضوع پیام‌های شفاهی آمریکا برای ما ملاک نیست. وعده‌های بدون عمل سه کشور اروپایی ملاک نیست. ما براساس رفتار عملی طرف‌های مقابل، لغو تحریم‌ها و بازگشت طرف‌های مقابل به تعهداتشان عمل خواهیم کرد».

امیرعبداللهیان سپس به مدت چهار ساعت با حسن نصرالله گفتگو داشت. در کنفرانس مطبوعاتی مشترک، نصرالله گفت: ایران با حمایت از لبنان در همه سطوح موضع ثابت کشورش را تأیید کرده است…ایران ثابت کرده که متحد صادقی است که بدون توجه به شرایط سخت، دوستان خود را همراهی می‌کند…امیدها برای خروج لبنان از شرایط سخت کنونی و با همکاری همه بسیار زیاد است.

حمله تلویحی سردار سپاه پاسداران به تاریخ نویسی امیرعباس فخرآور
حسین دهباشی: روسیه، ایران را به اسرائیل فروخته

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!